Jeg ville nok starte med en måling. Så har man noget mere konkret at gå efter end gætværk...

/Fink

On 10/05/2014 07:57 PM, Jens Peter Holm wrote:
Har lige sat to brygge over. De har nu begge stået i 8 dg. Der er ikke sket
meget. Det har givet enkelte bobler og der lidt bundfald. Har rystet tanken
forsøgt- alt uden held. Kom gæret i lige efterf køling omkring 27-30 grader.
Har ikke haft tørgæret på køl, men det plejer ikke være et problem for mig. Har
det i ca to mdr.
Det er en esb og en belgisk red ale. Begge overgær, står ved 18-20 grader.
Har renset tankene med clorholdig rengøringsmiddel, som er designet til den
slags og skyllet efter med lidt kogt vand. Samme procedure for begge bryg, og
samme manglende resultat.
Hvad gør jeg?
Skal jeg lukke op og tage en måling for at se om den faktisk skulle være gæret
ned ( det tror jeg ikke på ) eller købe noget nyt gær i en fart?

Mvh
Jens Peter