Hej Ebbe

Du skal da ikke være så ked af en effektivitet på 70%...

Jeg tror at løsningen på dit problem er at lade være med at hæve
indsatssien, når du gyder. Lad den i stedet blive i gryden og tap din urt
gennem den kuglehane, du forhåbentlig har forneden i din gryde. På den måde
kan du styre urtopsamlingen ved at skrue op og ned for hanen kuglehane - så
kan du løbende gyde, så sikrer dig at du har et passende niveau af gydevand
over din mæsk.

Det mest effektive vil være hvis du har en gryde nr 2, du kan tappe over i
og umiddelbart starte at koge i. Har du ikke det, må du opsamle din urt i
en spand og hælde den retur i din gryde, så snart den er tom og skyllet ren
for det værste.

MVH
Jesper/ Irisvejens Bryghus