-med risiko for alverdens vrede væltende med over mig nu, kan jeg oplyse at 10, 35 og 500 grams pakninger forefindes på shoppen.

mvh,

# 8620 Torben / Lund Teknik

Den 25-11-2014 17:19, Søren Larsen skrev:
Hello Sigrid.

Hvis du er den Sigrid jeg tænker på (FDV gær seminar for læææge siden...) så kan I gode håndbryggere godt kridte skoene, og stille nogle tricky gærspørgsmål ;-)

Måske du kan løfte sløret lidt omkring Lallemands forskellige øl gær, har hørt de skulle være på vej til DK.

Generelt har mange bryggere i DK, den holdning at vådgær er en tand bedre end tørgær. Jeg har også haft den holdning i en del år, men så kom der lige 3 stk Mauribrew tørgær, og lidt efter et rimelig udvalg af Mangrove Jack gær. (7-8 stykker)

Specielt Mauribrew Ale gæren er jeg glad for (blev jeg nød til, da jeg købte 500g) den flokulere vildt godt - og derfor giver den også en ret god sødme. Det er så super for dem der kan lide dette.

De forskellige Mangrove Jack gær er bare godt beskrevet i deres specifikationer, og er næsten et must at læse, for begynderen. Jeg har efterhånden brygget mig igennem de fleste, og er startet forfra igen. Så de har bestemt ikke afskrækket mig ;-)

Men et velkommen til dette forum, hvor jeg håber du vil kikke med en gang imellem. Vi har ganske vist Chris Whites bog - men han er vel egentlig kun vådgærsmand.

MVH Søren Larsen

----- Original Message ----- From: "Gertsen-Schibbye Sigrid" <sbri...@lallemand.com>