Hej John
Lidt sent svar måske.
Alle svar ovenfor er rigtige, men en nem måde at skabe lidt mere stabilt
skum, er at bruge lidt knust special malt, 100-200 gram til ca 25 liter af
f. eks. en karamelmalt som carapils eller carahell, der har
skumstabiliserende egenskab. eller gud forbyde det: hvedemalt. det kan du
lade trække med(som et stort "tebrev" i mæske/gazepose i det vand du
alligevel er ved at varme op. Det bedste resultat fås ved lige at holde en
mæsketemp i en 30 min. inden du bringer det helt i kog, tager posen op og
lader den dryppe af og tilsætter ekstrakten. Det er i hvert fald ikke svært
og når du brygger på den måde har du også mulighed for at tilføre din
opskrift lidt andet du måtte ønske end bare kit'et eller ekstrakten
tilbyder.

Venlig hilsen
Peter