Hej Bryggere

Jeg er ikke så erfaren inden for brygning endnu, og har indtil nu mæsket i
elgryde.

Nu fik jeg tilfældigvis lige fingrene i Mikkelers bog om øl og læser at man
sagtens kan mæske i mæskekar.. Altså ala en gærspand.

Jeg har så lige et par spørgsmål som jeg håber at der er nogle der kan svare på.

1. Hvordan kan jeg holde en konstant temp på 65 C i en spand når der ikke er
varme på

2. Han skriver at man kan komme kogende vand i for at holde temp oppe ??? Men
dræber kogende vand ikke enzymerne ??
Jeg har da hørt at det ikke må overstige 78c ?? Så hvordan kan det lade sig
gøre ??

3. Hvordan gør i ??

Det ville jo være smart at have elgryden fri til at varme vand mens man mæsker
:)

På forhånd tak