[...]
    Ai> Arkadaşlar ben Ocak ayında Hacettepe Üniversitesi Jeoloji
    Ai> Mühendisliği bölümünden mezun oldum ve de bu sene yüksek
    Ai> lisans yapmak istiyorum. Ancak kafamda scheme/lisp ile ilgili
    Ai> çalışma konuları var ve bunlar üzerine çalışmalar yapmak
    Ai> niyetindeyim.

Başka hangi konuları çalıştığınızı bilmiyorum, eğer bilgisayar
bilimleri alanına genel bir açıdan (mesela 4 sene onu okumuş biri
kadar) bakabilecek kadar bilginiz olmadığını dusunuyorsaniz önce onu
tamamlamaya da bakmanız faydalı olabilir.  Belki çok daha fazla
ilginizi çekecek bir alan vardır.  Bunun bulmanın yolu nedir tam
bilmiyorum, belki üç beş konferanstaki bildirilere bakmaya çalışmak,
eğer haftalık seminer düzenleyen bir bölüm varsa onları takip etmek
olabilir.  Bazı doktora programlarında ilk sene binbir alandan
ödev/küçük araştırma ile insanlara yüklenilen dersler oluyor biraz da
alana iyice bakabilme imkanı olsun diye.  Genelde alana bakmak o
bölümdeki hocaların alanlarında ilgilendikleri şeylere bakmak demek de
olabiliyor tabii.  Öyle bir ders varsa Ankara'daki okullarda, belki
notlarına ulaşmak mümkün olabilir.  Neyse, ben aklıma gelenleri
yazıvereyim dedim sizin ihtiyacınız yoksa belki başkasının bir işine
yarar.

[...]
    Ai> Sizlere sorum Ankara'da scheme/lisp konusunda çalışma
    Ai> yapabileceğim bir üniversite, öğretim görevlisi
    Ai> tanıyor/biliyor musunuz? Bana neler önerebilirsiniz?

Ankara şart gibi gözüküyor, değil mi?  Öyleyse tarz olarak
anlaşabileceğiniz/uyan hoca ve bölüm neredeymiş diye de bakmanızda
fayda olabilir.  Bu listede Bilgi'deki gurup dışında lispimsi seylerle
uğraşan yok galiba, onlar da o konuda araştırma yapıyorlar mı bilmiyorum.
Benim baktığım yabancı listelerde aktif Türk (buradan bildiklerimiz
dışında) pek yok.  Burayı takip eden hocalar varsa lütfen ses etsinler
biz de bilelim.

Bu arada, bu sene değil de önümüzdeki sene başlıyorsanız _belki_ ECLM-08
dışında da daha akademik ve lispe dokunan bir toplantı sürprizimiz
olabilir yine yabancı katılımlı.  Hmm, belki önümüzdeki sene olması
daha iyi çünkü tez safhasına gelmiş olursunuz insanları soru yağmuruna
tutarsınız.

BM