Hej igen,

> 1) Der er i hvert fald nogle koloner (:)

Tastefejl...

2) Desuden forstår jeg ikke stjernerne (*) efter "ADD" og "SEASONALITY"?
> Hvad indikerer de?

Det er fra cut'n paste. (*) betyder at der er en tilsvarende function i
Excel. Ingen praktisk betydning.

> 3) Jeg har selv tidligere tænkt over disse oversættelser af
> funktionsnavnene, men jeg gik lidt i stå, da jeg tænkte at vi bør have en
> eller anden overordnet konsekvens. Jeg har dog ikke rigtig kunnet finde en.
>
> Jeg har også prøvet at finde lidt konsekvens, men det er ikke nemt. F.eks.
er MODE.MULT oversat til HYPPIGST.FLERE .
I tilfældet med FORECAST nævnen programmøren selv at der er tale om en
multiplikation, så FLERE ville være en vildledende oversættelse.

Jeg kan tilslutte mig ADD og MULT, eller de lange oversættelser i
forbindelse med FORECAST. Ingen præferencer her.

David

--
Send en e-mail til dansk+unsubscr...@da.libreoffice.org for instruktioner om
hvordan du ophæver dit abonnement