On Tue, 2015-11-17 at 21:30 +0100, Ivar Walfridsson wrote:
> Hej
>
> Jag installerade debian med gnome från en sticka
> Nu när jag provar installera något så vill debian ha en cd/dvd skiva
> det gäller även uppdatering.

Gissningsvis är /etc/apt/sources.list konfigurerad för att leta efter
paket från installationsmedia.

Du får antagligen lägga till de rader som krävs för att hämta
uppdateringar via http eller ftp.
https://wiki.debian.org/SourcesList

(Jag tror det borde gjorts under installationen, så det kanske räcker
med att ta bort raden som hänvisar till CD/USB)

Posta annars filen nämnd ovan så kan vi säkert ge mer tips.

--
Cheers,
Sven Arvidsson