Hej Andreas!

Tack för ditt svar!
Det var bara att avaktivera i gedits pref-menu!

Noterar din sista rad ... "...ingen Gnome/gedit-fantast" vad kör du själv för editor?

mvh Thomas

On 2016-01-23 11:10, Andreas Ronnquist wrote:
On Sat, 23 Jan 2016 10:50:04 +0100
Thomas Dahlen <erikthomasdah...@gmail.com> wrote:

Hej!

När jag skriver gedit följt av ett filnamn exemepvis gedit hej.txt får
jag följande felmeddelande TypeError: on_saved_or_loaded() missing 1
required positional argument: 'data'

Jag har sökt information på nätet, tagit bort alla *Tex-paket men
lyckas inte få bort detta felmeddelande. Jag har gedit-plugins
installerade.

Om någon vet vad det beror på tar jag tacksamt emot hjälp.

Du får bara meddelandet i terminalen, och ingen krasch eller så? Det
kan jag reproducera - det verkar som om det går att få bort om man
inaktiverar gedit-insticksmodulen SyncTeX, men jag vet ju inte om du är
beroende av den.

Det verkar vara ett känt problem, se
https://mail.gnome.org/archives/gedit-list/2014-November/msg00005.html
och efterföljande poster i arkivet där.

Det verkar fixat uppströms, men förstås inte i stabila Debianutgåvan
då (Som jag antar att du kör).

Det verkar finnas nån form av lösning här:

https://mail.gnome.org/archives/gedit-list/2014-November/msg00009.html

men jag har inte testat själv - är absolut ingen Gnome/gedit-fantast.

mvh
/Andreas

Till