Den 9 mars 2012 21:43 skrev Johnny Rosenberg <gurus.knu...@gmail.com>:

> [...]
> språk till alla större operativsystem, men det kan ju hända att
> antalet språk är olika beroende på vilket operativsystem man använder,
> det har jag ingen aning om eftersom jag enbart använder Ubuntu.
> Förstår bara inte varför operativsystemet skulle ha betydelse för hur
> många språk LibreOffice finns tillgängligt på, är det verkligen så?

> Oj då, där hade jag nog bara klistrat in ett förslag från en annan
> tråd utan att själv granska det i detalj, men å andra sidan är det
> fult att skylla ifrån sig, så jag får ta på mig det också… :)

Ser förresten att E=mc² blivit konverterat till E=mc2 (bara för att
det står fel på den engelska sidan behöver det ju inte göra det i den
svenska…). I ODF-filen har jag ju använt det vanliga ”upphöjt
till-formatet” för att höja upp tvåan. Är detta inte möjligt på sidan,
kan man ju använda ²-tecknet istället, det ser ju likadant ut. Vet man
inte hur man skriver tecknet ifråga, kan man ju alltid sno det
härifrån; jag har ju skrivit det två gånger nu…
Sedan kan man ju också fråga sig vad ”E=mc²” fyller för funktion i
texten över huvud taget, men det ser i vilket fall som helst inte så
bra ut med en stor fet tvåa som inte ens är upphöjd…

Okej, det var kvällen lilla mini-gnäll om detaljer… :)

Vänliga hälsningar

Johnny Rosenberg
ジョニー・ローゼンバーグ