Den 28 mars 2012 17:23 skrev Niklas Johansson <sleeping.pil...@gmail.com>:
> Jag fick ett meddelande om att det inte nämns något på hemsidan om
> kompatibiliteten med MS Office. Visserligen nämns detta lite längre ner på
> Om LibreOffice-sidan men det är kanske lite svårhittat. Vad jag kan se så
> nämns faktiskt inte så mycket om kompatibiliteten på engelska sidan heller.
> Funderar på ifall det varit någon diskussion på någon av de engelska
> listorna om detta.
>
> Risken med att trycka för mycket på den goda kompatibiliteten är att folk
> förväntar sig för mycket och blir besvikna. Jag hör fortfarande talas om
> [...]

Svårt att säga. Som jag ser det är ju kompatibiliteten obefintlig; så
fort man ska göra något som är det minsta utöver det vanliga så skiter
det sig, exempelvis när man ska göra makron och vad man nu kan tänkas
vilja hitta på. Men jag är ju lite udda där kanske, det svarta fåret,
så att säga…
Man kanske kunde ha en Vanliga Frågor-sida och ta upp det där?

Upptäckte förresten att LibreOffice (liksom OpenOffice.org, antar jag)
inte stöder Gnumerics filformat (.gnumeric)… Kanske lätt att förstå,
då Gnumeric är ett program i marginalen, ett ganska kasst sådant
också, men det startar i alla fall snabbt…
Underbart förresten, att Gnumerics standardfiländelse för det egna
formatet inte är på tre bokstäver enligt gammal DOS-idiot-standard…

Vänliga hälsningar

Johnny Rosenberg
ジョニー・ローゼンバーグ