Ingen helt oväsentlig tanke. Jag har nog tänkt mig att vi ska rymma OpenOffice i forumet med. Åtminstone så länge de båda programmen är tillräckligt lika varandra för att det ska vara skäligt. Vilket borde vara ett antal år framöver.

Jag skulle gärna låta språkmodulerna i LibreOffice få en del. Dock är jag inte riktigt säker på vad du mer att det skulle vara den bas som efterfrågats?

Om vi antar att vi väljer att låta forumet vara ett allmänt forum för OpenOffice-derivat hur ser vi då på att försöka få detta på libreoffice-domän? (Nej, jag har ännu inte kollat om detta är ett alternativ). Om vi inte använder libreoffice-domän exempelvis sv.libreoffice.org/forum hur ska vi då finansiera detta?

Att länka vidare sv.libreoffice.org/forum till en annan adress ska vara möjligt redan idag. Så det är fullt möjligt att vi kan skapa frittofficeforum.se eller vad vi nu kan tänkas vilja ha för namn på domänen förutsatt att ingen redan registrerat namnet förstås. ;)

Jag är nog av åsikten att när vi väl har forumet uppe så bör vi inte hålla på att byta webbadress.

Med vänlig hälsning
Niklas Johansson