Remote files se översättningsförslag här:
https://translations.documentfoundation.org/sv/libo_ui/translate/#search=Remote&sfields=source,target

I princip kör jag på Lagringstjänst samt öppna från lagringstjänst. Jag tror att det kommer att bli tydligare så än att säga öppna fjärrfil. Blir det stora protester så ändrar jag förstås tillbaka. :)

Nackdelen med "text" i ditt förslag att det också kan vara ett värde.
"Sträng" är därför mer korrekt anser jag. I övrigt är det ett bra
förslag. "Sök sträng som den visas"
Nytt förslag:
Sök text/värden som de visas

För mig är sök sträng mer fel än sök text. En sträng är definitivt inte ett numeriskt värde för mig. Men vinklingen med värden var anledningen till att jag över huvud taget
tvekade till att börja med.

Med vänlig hälsning
Niklas Johansson