ליאור קיסוס הזכיר כאן פוסט שהוא שלח בטלגרם. בעקבות הפוסט הזה התחיל קצת דיון שם
על תפקיד העמותה, ואני חושב שראוי להביא אותו לכאן, כי זה הפורום הנכון, ואני
חושב שבשביל דיון מהסוג הזה, מייל הוא גם המדיום הנכון.

הכיוונים שעלו:

* "הארוע הוכיח (לי לפחות) למה העמותה האוריינטציה הנוכחית. כספקית שירות לקהילות
הקוד הפתוח רלוונטית מתמיד. (אני הייתי מהמחנה שלא הבין למה היא קיימת לפניי
שנה)"

* "העמותה, ככזאת, מיצבה את עצמה כספקית שירות בלבד במשך שנים, וזה בעיקר הוביל
לדעיכה." וגם "אני חושב שלהפך. ציפו מהעמותה להיות יותר מאשר צינור להעברת
כספים+גב ללוביסטים לטובת תוכנה חופשית."

* "לדעתי צריך לראות את המקור כנותנת מענה לצרכים של הקהילות, לא כספקית שירותים.
ומענה שמגיע עם ערך מוסף של קשר לקהילות נוספות"

ואחר כך עוד שלל דיונים על הערך של פעולות שהעמותה עושה מתוכה לעומת סיוע
למתנדבים „מבחוץ”. בסופו של דבר הוסכם על זה שהפעילות במפגשי הפיתוח לא ממוקדת,
וכדאי אולי להציע מטרות חשובות כדי למשוך מתנדבים להתרכז בהן. זה הרקע לחלק השני
בפוסט של ליאור.

אני חושב שהדיון על תפקיד העמותה חשוב במיוחד לקראת האסיפה הבאה עלינו לטובה בעוד
שבועיים.

כדי להסביר איפה אני עומד: אני חושב שכלפי פנים, העמותה צריכה להשתדל לעמוד
בתפקיד של „הנהגה משרתת” -- לספק שירותים לקהילות שצריכות אותן, אבל גם להוביל
ולסייע להקמה של קבוצות עבודה במקומות שבהן הקהילה לא עושה זאת בעצמה. רוב הקוד
הפתוח בארץ מתקיים בלי מעורבות של העמותה, וטוב שכך -- כי, כמו שכבר אמרו רבים,
בעולם שבו „הקוד הפתוח ניצח” (ומיקרוסופט חברת platinum ב־Linux Foundation),
התפקיד שלנו בלקדם את הקהילות הוא פחות נחוץ.

אבל אני רוצה שלא נשכח גם את התפקיד כגוף ייצוגי -- הן יצירת קשרים עם גופים
שמחוץ לעולם הקוד הפתוח כדי לקדם מטרות שלנו (וחלק ממפגש הפיתוח הקרוב אמור לעסוק
גם בזה), והן הבאת בשורת התכנה החופשית אל מחוץ למשרדי המפתחים. שם עוד יש המון
עבודה לעשות, ואי אפשר להגיד שניצחנו.

שי.