גם אני הגשתי את מועמדותי לועד, ויש לי עמדה שונה מזו של תומר בריסקר.

בעיניי, להיות חבר ועד זו מחוייבות כובלת. חבר ועד מתחייב לעשות מה שנדרש
כדי שהעמותה תמלא את כל הדרישות הבירוקרטיות לפי החוק. בעולמנו המציאותי
קשה למצוא מתנדבים שיהיו מוכנים לקבל על עצמם מחוייבות כובלת למשך שנה (או
שנה וחצי אם האסיפה הכללית מתעכבת).

לכן כדאי לנו לארגן את העמותה כדי לצמצם למינימום ההכרחי את המחוייבות
שלוקח על עצמו חבר ועד ברגע שהוא נכנס לתפקיד של חבר ועד.

כל משימה שאינה דורשת מחוייבות לתקופה ארוכה - כדאי במידת האפשר, לבצעה על
ידי מתנדב שנכנס לביצוע המשימה ועם סיומה, הוא משתחרר ויכול לבחור להתנדב
למשימה אחרת או לעשות לביתו. חבר ועד שיש לו זמן פנוי יכול, כמובן, להתנדב
למשימה כזו. אבל זה בלי קשר להיותו חבר ועד.

לשם כך צריך לארגן את העמותה בהתאם, להאציל סמכויות וכדומה.
אנו רוצים להיות במצב שיהיה לאנשים קל להתנדב לבצע פרויקטים שונים, כמו
התנדבותו המבורכת של תומר בריסקר לארגון כנס אוגוסט פינגווין 2016.

--- עומר זק