הבנתי ממך שמותר להפיץ את את הפרוייקט שמכוסה ברישיון MIT כקובץ בינארי ללא הקוד
מקור. הכוונה היא רק כאשר מדובר בהפצה מחדש של הפרוייקט נכון? ולא כשההפצה היא
ראשונית - כלומר אם אני רוצה להפיץ פרוייקט חדש (אני המפיץ הראשון) תחת רישיון MIT
אז אני חייב לצרף קוד מקור. אבל אם אפיץ בשנית את אותו פרוייקט(עם שינויים ותוספות
של פיצ'רים) אז לא אהיה חייב לצרף את הקוד מקור החדש. אהיה רק חייב לציין
שהפרוייקט משתמש בקוד X שמכוסה ברישיון MIT

תאשרו בבקשה שהבנתי נכון(שלחתי את ההודעה לא רק לך)
________________________________
מאת: Shlomi Fish <shlo...@shlomifish.org>
‏‏נשלח: יום שישי 09 יוני 2017 23:53:12
‏‏אל: Gil 1
עותק: discussions@hamakor.org.il
‏‏נושא: Re: שימוש ברישיון MIT בגרסת FREE ושימוש בקוד סגור בגרסת PRO - מותר?

היי גיל,

On Thu, 8 Jun 2017 23:26:36 +0000
Gil 1 <gil1...@live.com> wrote:

> היי שלום, שמעתי על הקהילה שלכם ואני שמח לדעת שיש קהילה כזאת. רציתי לנצל את
> ההזדמנות בשביל לשאול שאלה:
>
> אני רוצה לפתח תוכנה שיהיו שתי גרסאות: גרסה רגילה וגרסת ה PRO. כל הגרסה הרגילה
> תהיה מכוסה ברישיון MIT (ואני משתמש רק בקוד שלי שאני כתבתי ולא פרסמתי תחת
> רשיון אחר) גרסת ה PRO תשתמש בקוד שתחת רישיון MIT אבל תכלול קוד סגור ואפרסם
> אותה כקוד סגור. האם הדבר אפשרי לפי החוק? שמעתי שאפשר להשתמש בקוד תחת רישיון
> MIT במוצר קוד סגור. מה שאני מנסה לעשות טיפה שונה.. הפרוייקט קוד סגור הוא אותה
> תוכנה רק עם תוספת "PRO" לשם. אשמח לקבל תשובה!

דבר ראשון https://en.wikipedia.org/wiki/IANAL וכו' - אני מדבר רק מידע כללי. דבר
שני, מותר לשנות את תנאי הרישוי של קוד תחת
https://en.wikipedia.org/wiki/Permissive_software_licence
או להפיץ גרסאות בינאריות שלו ללא צרוף קוד המקור, בין אם אתה מחזיק בזכויות
היוצרים שלו או לא. ככה שלמיטב ידיעתי אין מניעה לעשות את מה שאתה רוצה. תוכל
לעשות דבר דומה גם עם רשיונות copyleft במקרה שאתה מחזיק בזכויות היוצרחם על
הקוד - ראה https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-licensing .

כמובן, אם הקוד שלך משתמש בקוד המופץ תחת רשיון מסוים (קוד פתוח או לא) הרי שתצטרך
לכבד את תנאיו, או לבקש licensing exception.

בברכה,

        שלומי פיש