ההסתייגות המתבקשת: כמו לפחות רוב הכותבים כאן, גם אני איני עורך דין.

On Sat, Jun 10, 2017 at 11:52:01AM +0000, Gil 1 wrote:
> בהמשך למה שכתבתי -
>
> אני יכול להתחיל את הפרוייקט כקוד פתוח ולאחר מכן להמשיכו כקוד סגור מבלי
> לשנות את שם הפרוייקט לשם חדש?
>
> הכוונה היא שאקבע לפרוייקט שם X ואשחררו תחת רישיון MIT בגרסה x
>
> לאחר תקופה מסויימת, אמשיר לשחרר גרסאות חדשות אך הקוד מקור של הגרסאות
> החדשות יהיה קוד סגור וזה מבלי לשנות את שם הפרוייקט(כמובן.. אחרת הייתי
> מאפס את הספירה של הגרסאות).
>

> זה דומה למה שהצעתי לעשות מקודם. רק שמקודם חשבתי על לשנות בערך את שם
> התוכנה (על ידי הוספת "Pro" לשם) ובמקרה הזה אני אפילו לא משנה את השם
> אלא רק עובר לקוד סגור החל מגרסה מסויימת.

אתה יכול. דוגמה ידועה היא ssh. מיזם OpenSSH. בחור פיני בשם טאטו ילונן
כתב תוכנה בשם ssh שאפשרה התחברות בטוחה בין מחשבים. במקור כתוכנ חופשית.
בשלב מסויים הוא שינה את הרישיון שלה ולבסוף היא הפכה לקניינית לחלוטין.

אנשי מיזם OpenBSD לקחו את הגרסה החופשית האחרונה והתחילו פיתוח מקביל שלה.
לתוכנה הזו הם קראו OpenBSD.

אתה יכול לשנות את הרישיון. אבל לא לשנות את הרישיון בדיעבד למה שכבר
שוחרר.

כלומר: כאן הניגוד לקהילת המפתחים הפוטנציאלית אינו מוחבא אלא גלוי.

> שאלה לגבי רישיון Creative Commons -
>
> נודע לי ממה שקראתי בעבר שרישיון כזה לא מומלץ לשימוש בתוכנות קוד פתוח.
> מהם החסרונות ברישיון זה? והאם חסרונות אלה נוגעים אלי אם כל הקוד שאני
> משתמש זה קוד שלי/

ראשית כל, Creative Commons אינו רישיון יחיד אלא משפחה שלמה של רישיונות.

אחד מהם, CC-0, מתאים לתוכן ולתוכנה באותה מידה ונועד להחזיר אותם לרשות
הכלל, ללא מגבלות של זכויות יוצרים (עד כמה שזה אפשרי). בפרט הוא גם לא
דורש קבלת קרדיט.

כל האחרים תוכננו עבור תוכן (מסמכים וכדומה). הם כוללים שורה של רישיונות
עם תנאים שונים. השניים היחידים מהם שמקבילים לרשיונות תוכנה חופשית הם
CC-BY ו־CC-BY-SA. כלומר הרשיונות שבהם אין מגבלות על שינוי ועל שימוש
מסחרי.

לפי מה שאני יודע הם לא מוצלחים במיוחד לשימוש עבור תוכנה, אבל אני לא יודע
להסביר בדיוק למה.

> קוד שאינו תחת רישיון כלשהו (קוד שפורסם בפורום ציבורי ללא שום רישיון) ?

אם קוד פורסם ללא רישיון שימוש, אסור לך להשתמש בו. ברירת המחדל של זכויות
יוצרים היא „כל הזכויות שמורות״.

--
Tzafrir Cohen         | tzaf...@jabber.org | VIM is
http://tzafrir.org.il |                    | a Mutt's