Taajuudella on aikaisemmin ollut usein Iranin ns. bubble jammer, mutta nyt
tehoa tuntuu olevan aivan toisella lailla. Alle 500 kW ei tuolta saada
signaalia tällä voimakkuudella. olettaisin …

Aikaisemmin häirittyjä muita taajuuksia ovat olleet 990 ja 1377 kHz – jo
vuosilta 2009-2010 saakka.

1575 kHz 800 kW IRAN Abadan {آبادان} Khozestan Province [Khuzestan] {خوزستان}
30° 25' 50"N, 48° 17' 25"E, Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB, Radio
Iran) {رادیو ایران}

Ehkä ovat tämän ”valjastaneet” uuteen käyttöön …

Ja tätä häiritään: 1575 kHz 400-800 kW UNITED ARAB EMIRATES Al Dhabbaya 24° 13'
43"N, 54° 24' 56"E, Radio Farda (Broadcasting Board of Governors, US
Government) {رادیو فردا}

Transmitter: Thomson S7HP. Directional antenna with maximum to N and minimum to
S.

Valitettavasti esim. nuo GoogleEarth´in kuvat ovat melko vanhoja – jos vaikka
pojat olisivat rakentaneet aavikolle Chernobylin (Duga) tapaisen uuden
antenniryhmän?

73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.