Moikka,

Mulle ainakin tuli se Hi-Z adapteri taannoin. Voin vielä kysyä Jon Hudsonilta.

Ismo

From: DX [mailto:dx-boun...@hard-core-dx.com] On Behalf Of Juha Solasaari
Sent: torstai 13. heinäkuuta 2017 19.04
To: Suomalaisten DX-lista <dx@hard-core-dx.com>
Subject: Re: [DX] EDXC-tarjouslinkki SDRPlay:stä kokoukseen saapuville!

Hei,
RSP:n toimitusehdoissa todetaan mm:
"What you won't get
-USB cable
-Antenna leads or adapters"
Tarkoittaako tuo ettei RSP2:n Hi-Z-liitännän adapterikaan kuulu pakettiin? Kuka
tietäisi?
73 de JTS

13. heinäkuuta 2017 klo 17.41 Jukka Salomaa
<ju...@247solid.com<mailto:ju...@247solid.com>> kirjoitti:

Moi,

minä en juurikaan huolestuisi siitä, että RSP2:n Hi-Z input pudottaa signaalin
tasoa... koska RSP2 ei edes kestä MW-alueella kunnon antennia kunnon keleillä.

Ongelmien ydin vaikuttaisi olevan heikko paikallisoskillaattorin kolmannen
harmoonisen vaimennus, eli paljon ylempänä olevien vahvojen signaalien tyrmäävä
vaikutus.

Sen kuriin laittamiseksi askartelin 2MHz 5th order
Butterworth-alipäästösuotimen, joka vaikuttaisi juuri halutulla tavalla
toimivalta. Samaan pakettiin tein parilla diodilla myös RF-overload
protectionin. Ne hyvät talvikelit ovat kyllä vielä kokeilematta.

Antenni on Double-KAZ, 450 ohm ladderilla syötettynä. Siis ei coaxia ollenkaan.

Kuten käyttöohje sanoo, SMA-portteja ei suositella alle 1.5MHz taajuuksille. Ei
varsinkaan B:tä, koska siinä on bias-T-bridge, joka aiheuttaa huonomman
roll-offin alaspäin.

73, Jukka oh2bua @KP30