Merhabalar;

Nagiosta aslında benim mantıksal bir izahata ihtiyacım var.Ve okuduklarımı
doğrumu anlamışım tam olarak onu kontrol etmek istiyorum..Öncelikle ben 15
tane aynı grupta olan serverları kontrol etmek istiyorum..

Uzaktaki freebsd makinayı kontrol etmek içinde okuduğum kadarıylada 2 yöntem
var.

1)NRPE
2)Check_by_ssh

15 tane makina için ben NRPE kullanmanın daha zor olduğunu
düşünüyorum.Ayrıca serverlarada bişey kurmak istemiyorum.Dolayısıyla Check
by ssh ile serverları kontrol etmek istiyorum..

Ayrıca ben her bir makinaya ait servisleri,hostları,contaclarıda ayrı ayrı
dosyalar yerine tek bir dosyada yapmak istiyorum.(nagios 3.05 i kurduğunuzda
direkt localhost.cfg dosyası gibi)....

Burada öğrnemek istediğim;

Örneğin aşağıdaki bilgilere sahib bir remote freebsd için nasıl tek bir
dosyada tanımlarım ...Ve bu bilgileri check_by_ssh veya remote makinaya
herhangi bir plugin kurmadan nasıl monitor ederim.

ip=78.54.67.89 ssh pass=123456

Current load
Current users
http
ping
root partititon
ssh
swap usage
Total processor

Tüm yardımlarınız için şimdiden çoook teşekkürler

Cevap