Merhabalar,

ben size iki cikisli bir Firewall'da FTP-proxy ornegi vereyim siz onu
6 farkli ip adresi icin uygulayin.

VLAN_1                                     _Cikis_IP1
VLAN_2                                     _ Cikis_IP2

Mesela VLAN1 den gelen paketler Cikis_2 den gitsinler , VLAN_1 den
gelenler Cikis_1den. Cikis_1 ayni zamanda sistemin default_Gw'i olsun.

Bu durumda VLAN1 ve VLAN2 icin iki ayri ftp-proxy calistiracagiz.

VLAN1 icin

ftp-proxy -a Cikis_IP2 -b 127.0.0.1 -p 8021

VLAN2 icin

ftp-proxy -a Cikis_IP1 -b 127.0.0.1 -p 8022

sonra pf.confu su sekilde duzenlemeniz gerekecek.

nat-anchor "ftp-proxy/*"
rdr-anchor "ftp-proxy/*"
rdr pass on $int_if  proto tcp from VLAN1 to port ftp -> 127.0.0.1 port 8021
rdr pass on $int_if  proto tcp from VLAN2 to port ftp -> 127.0.0.1 port 8022

anchor "ftp-proxy/*"
pass out on $ext_if1 route-to{($ext_if2 GW2)} from VLAN1  to any

Bu kural eger cikislar farkli arabirimlerdense gerekir. Ayni arabirim
uzerinden yapiyorsaniz gerekmemesi lazim.

6 farkli ip adresinden cikis yapiyorsaniz 6 farkli ftp-proxy
calistirmaniz lazim.Yukaridakine benzer sekilde.

Sonraki Firewall'da tek bir cikis adresi varsa sadece ftp-proxy'i
calistirmis olmaniz yeterli olur.

Bu arada amaciniz sadece networkleri birbirinden ayirmak ve
gostermemek ise bunun icin iki farkli Firewall yerine tek bir
Firewall'a yeteri kadar interface takarak yapmayi denediniz mi?
Ihtiyaciniza cevap vermedi de mi boyle karisik bir yapi tercih ettiniz
merak ettim:).

Kisaca:

ftp-proxy default cikis ip adresinden o interface ait ip adresi ile
cikmaya calisir. Sizin isteginiz ise farkli cikis ipleri kullanmak.

Bunun icin ftp-proxy -a cikis1 -b 127.0.0.1 -p 8021
ftp-proxy -a cikis2 -b 127.0.0.1 -p 8022
ftp-proxy -a cikis3 -b 127.0.0.1 -p 8023
ftp-proxy -a cikis4 -b 127.0.0.1 -p 8024
ftp-proxy -a cikis5 -b 127.0.0.1 -p 8025
ftp-proxy -a cikis6 -b 127.0.0.1 -p 8026

sonrada rdr kurallarinda ilgili vlanden gelen tcp 21 paketlerini
sirasi ile 8021, 8022 portlarina yonlendirmek. Eger bu 6 farkli ip
adresi bir interface uzerinden cikis yapiyorsa baska bir isleme gerek
kalmadan calismasi lazim.

Huzeyfe ONAL
huze...@lifeoverip.net
http://www.lifeoverip.net