Huzeyfe hocam slm ;

Ben söylediklerinizi uygun bir anda deneyeceğim. En kısa zamanda sonucu bildiririm. Söylediğiniz gibi 2 adet firewall a normalde gerek yok. Bendeki L3 switch ile yapamayacağım yok. Ben tek firewall üzerinde sonlandıracağım sayısız vlan üzerinde herşeyi yapabilirim haklısınız. Ama en öndeki firewall un asıl amacı gelen atakları kesmek, bant genişliğini yönetmek ve firewall işlevine sahip olması. Arkadaki firewall da ise squid, dansguardian, vpn ve cacti v.b...gibi diğer uygulamalar çalışıyor. Böyle bir durumda tüm servisleri tek bir firewall üzerine yüklemek bence biraz riskli. Yoksa vlanlar elimiz ayağımız hocam :)

Teşekkürler.

İyi çalışmalar.

ismail

FreeBSD 6 kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6