Merhaba,
Bu soruyu muhtemelen UFS file system hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olan
daha rahat cevaplayabilirler ve yazılarımda bir hata veya eksiklik varsa
lütfen düzeltsinler ama okuduğum ve anlayabildiğim kadarıyla

http://en.wikipedia.org/wiki/Unix_File_System

Bir UFS volume da partisyonun başlangıcındaki blokların bir kısmı "*boot
block*" olarak ayrılıyor.
USF ye ait dosya sistemi geometrisini ve gerekli paremetreleri içeren yani
ben UFS yim diyen "*magic number*"
http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_number_(programming) "*superblock*"
bulunuyor.

Her biri şu özellikleri içeren silindir grubları bulunuyor;
-superblock un bir kopyası
-istatistikler, serbest listesi vs nin bulunduğu superblock'a benzer
silindir grup başlığı (cylindir group header).
-dosyalara ait özelliklerin tutulduğu *inode*'lar
http://en.wikipedia.org/wiki/Inode  (ls -i komutu ile dosyaların inode
bilgisi geliyor)
-data blokları

UFS sistemi performansı artırmak amacı ile inodelarda bulunan dosyalara ait
meta dataları ve meta dataların ilişkili olduğu data bloklarını aynı
silindir grubunun içinde tutmaya çalışır. Mümkünse bir klasörün tüm
içeriğini (Metadata + Datablock) aynı veya yakın silindir gruplarında
bulundurur. Böylece disk fragmantasyonunu azaltıp disk performansını
artırmayı amaçlar.

Sorunun cevabı da burada diye düşünüyorum. Sizin yazdığınız mv komutu ile
sadece metadata larda değişiklik yapılıp datablok taşınması yapılmadı ise
veya taşınan datablok eski databloktan daha küçük ise eski dosyaya ait
databloktan geri kalan parçalar bunları tespit edip birleştirerek metadata
oluşturabilecek programlar marifetiyle kurtarılabilirler.

Sürçilisan ettik ise affola

Dr.Akın SAYLIK
İstanbul Sağlık Müdürlüğü

Cevap