Arkadaslar gunaydın ;

2 uzak lokasyonumu site-to-site merkeze openvpn ile bağladım. Şubelerde linux , merkezde ise openbsd sunucu kullanıyorum. Tüneller gayet iyi çalışıyor sorun yok fakat şubelerden birinin internetinin gittiğini düşünelim, o zaman hem şubedeki linuxun merkez için static routingi siliniyor hemde merkezde o şube için çalışan openvpn prosesi ölüyor fakat linux üzerindeki duruyor. Dolayısıyla internet geri geldiğinde her iki lokasyonda da tekrardan tüneli up etmem gerekiyor. Bununla ilgili tek bulabildiğim openvpndeki keepalive opsiyonları. Oradaki değerleri artırdım ama yine çözüm olmadı. Önerisi olan var mı ?

İyi çalışmalar.

ismail özatay

FreeBSD 6 kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6
Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine bakiniz.