Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Detaylarını araştırıp deneyeceğim.

11.Mar.2009 tarihinde 11:37 saatinde, Mehmet CELIK şunları yazdı:

Merhaba,

iSCSI icin ek bir donanim kullanabilirsiniz. Gerceklesecek Data transferlerini Ethernet karti uzerinden degilde baska bir yontemle de yapabilirsiniz.. HBA v.b. donanimlar kullanarak. Ama bunun icin maliyette yukselir, ugras da yukselir. En iyi ve ucuz yontem olarak, Disk kumeleri bulunan bir Sunucu uzerinde iSCSI Server hazirlayip daha sonra, cevresindeki tum makinalara (Erisim Kontrol mekanizmasi ile) istediginiz kadar Disk dagitabilirsiniz. BSD dunyasinin GEOM yazilimi ile Dinamik olarak Diskleri belirleyebilir ve yonetebilirsiniz.

Yapisal olarak iSCSI protokolu, SAN'e benzer bir sekilde disklere direk erisim saglar. Yani iSCSI ile yayinlanmis bir Disk kumesi FreeBSD'ye makinaya geldiginde (/dev/daX seklinde gorunur) fiziksel disk olarak kullanilir. Network kopmalari soz konusu olur ise, Disk I/O Hatalari ile baslayip ciddi problemlere kadar gidebilir.

--
Mehmet CELIK

Date: Wed, 11 Mar 2009 11:03:51 +0200
From: cahitgu...@gmail.com
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: Re: [FreeBSD] NAS storage ekleme

Zaten amacımız paylaştırmak değil, sisteme bağlayabilmek bizim için daha önemli. iSCSI için ek bir donanım kullanmak gerekiyor mu?

11 Mart 2009 Çarşamba 11:01 tarihinde Mehmet CELIK <bsd_dae...@msn.com> yazdı:

Merhaba,

Sanal makina da NAS yapabilirsiniz. Ama NAS protokol gereği SMBFS tabanlıdır. SMBFS dosya sisteminin yetenekleri dahilinde FreeBSD Sisteminize ozellik katabilirsiniz. Size tavsiyem iSCSI yapmanizdir. Gbit network uzerinde 70-80Mbyte/sec transfer hizlarina ulasmaktadir. Ayrica Sisteme fiziksel disk olarak baglayip, uzerinde dosya sistemi de konumlandirabilirsiniz. Yani formatlayabilirsiniz fakat NAS gibi paylastiramazsiniz.

--
Mehmet CELIK

> From: cahitgu...@gmail.com
> To: freebsd@lists.enderunix.org
> Date: Tue, 10 Mar 2009 23:46:02 +0200
> Subject: [FreeBSD] NAS storage ekleme

> Sunfire 4100 sunucuda VMware ESXi üzerinde çalışan FreeBSD 7.1
> sunucuya disk eklememiz gerekiyor. Ancak dahili olarak disk ekleme
> olanağı yok. VMware de USB ile bağlanan harici diski kullanamıyormuş.
> Bu nedenle 2 ya da 4 diskli bir NAS storage alıp bunu network
> üzerinden mount edip kullanmayı düşündük. Bu şekilde bir yapılandırma > için mümkün olduğunca hızlı ve sağlıklı bir sonuç elde edebilmek için
> [...]

Windows Live™ ile e-posta kutunuzdaki işlevlerin çok ötesine geçin. Diğer Windows Live™ özelliklerine göz atın.

MSN Spaces ile web günlüğünüze doğrudan e-posta gönderin. Fıkraları, fotoğrafları ve daha fazlasını karşıya yükleyin. Ücretsiz! Ücretsiz!

Cevap