Merhabalar,

IPFW kurulu bir firewall yönetiyorum. Ancak natd'nin yoğun trafikte kernel
panic sorunları ve dinamik olarak ftp kuralları tanımlayamadığım için bazı
sorunlar yaşıyorum.

IPFW ile IPF aynı cihazda çalıştırılabiliyormuş diye duydum. Sizce bu
gerekli bir uygulama mı olur, yoksa doğrudan IPF veya benzeri bir yazılıma
geçmem daha mı sorunsuz olacaktır?

Ayrıca natd'de yaşadığım kernel panic'leri IPF de de yaşarmıyım diye
korkuyorum, sonuçta ikiside kernelde çalışmıyor.

Ne dersiniz, IPFW ile devam mı IPF'ye merhaba mı demeliyim? Natd sorununu
çözebilsem yeteri kadar mutlu olurdum ama bir türlü ng_nat üzerinde port
değiştirmeden yönlendirme yapmayı beceremedim :(

Saygılar.

Cevap