# lighttpd -v

lighttpd-1.4.20 - a light and fast webserver

Build-Date: Feb 21 2009 17:31:29

#

Kullanıyorum. Qmailadmin de kurulu. Ancak bir türlü /cgi-bin/ dizini
altındaki qmailadmin/qmailadmin dosyasını çalıştırtarak qmailadmin i
kullanılabilir yapamadım.

Lighttpd sayfasında belirtilen adımları ve google da denilenleri denedim ama
başarı elde edemedim.

En son olarak /cgi/bin/qmailadmin/qmailadmin e eriştim ancak bu seferde
dosya çalışmadı download edilebilir şeklide indirmeye çalıştım. Aşağıdaki
config ile bembeyaz bir sayfa ve altındaki hatayı alıyorum.

Lighttpd.conf dosyasında ilgili olduğunu düşündüğüm satırlar şu şekilde.

# egrep cgi lighttpd.conf

                                "mod_fastcgi",

                                "mod_cgi",

alias.url = ( "/cgi-bin/" => "/usr/local/www/cgi-bin/" )

# .php, .pl, .fcgi are most often handled by mod_fastcgi or mod_cgi

static-file.exclude-extensions = ( ".php", ".pl", ".fcgi", "qmailadmin" )

#### fastcgi module

## read fastcgi.txt for more info

## for PHP don't forget to set cgi.fix_pathinfo = 1 in the php.ini

fastcgi.server             = ( ".php" =>

                                   "socket" =>
"/var/run/lighttpd/php-fastcgi.socket",

                                   "bin-path" => "/usr/local/bin/php-cgi",

cgi.assign                 = ( ".pl"  => "/usr/bin/perl",

                               ".cgi" => "/usr/bin/perl",

                                "/cgi-bin" =>
"/usr/local/www/cgi-bin/qmailadmin",

                                "/qmailadmin" =>
"/usr/local/www/cgi-bin/qmailadmin")

Bu şekilde iken URL yazarak girdiğimde aşağıdaki hatayı alıyorum.

2009-04-22 13:04:12: (mod_cgi.c.1244) cleaning up CGI: process died with
signal 6

Şimdiden teşekkürler.

Cevap