Merhaba,

Uzun zamandır qmail kullanıyorum. Qmail-ldap ve cluster konusuna merak
saldım(gerçekte kullanmaya ihtiyacım olmayacak, en azından şimdilik)

Qmaili ldap destekli kurdum çalıştırdım.

Cluster konusunda ise mantık olarak kafama takılan bazı sorular var, yardımcı
olursanız sevinirim.

1.
Diyelim ki önde bir load balancer var ve pop3-smtp isteklerini arkada bulunan
qmail sunuculara dağıtıyor..Bu load balancer aynı zamanda mx kaydının
belirttiği ip adresindeki sunucu..
Cluster yapısında maildiri SAN üzerinde bulunan bir dizine mount ettiğimizde
diğer qmail sunucularda "ldapmessagestore" dosyası haricinde  bir değişikliğe
gerek var mı?

Tüm sunucularda  ldapmessagestore değeri SAN üzerindeki /SAN_MAILBOX 'a mount
edilmiş durumda iken control/ldapclusterhosts ve control/ldapcluster
değerlerine ihtiyaç varmı.

2.
Aynı load balancer yapıda bu kez maildir ler SAN da değilde local diskte
saklanacak kullanıcılar ise sunuculara dağıtılacak. örneğin ahmet için maildir
> mail1.server.com sunucusunda ise mehmet için maildir > mail3.server.com
sunucunda olacak.
Soruma gelince.. Kullanıcının maildiri şu sunucudadır oraya git mailleri
oradaki /Mailkutusu/ alanına ilet pop3 erişimi olduğunda da şu aynı sunucudan
mailleri çek mantığı için nasıl bir yapılandırma gerekir.

Bir de gelen talep load balancer dan mail2.server.com sunucusuna iletildi
diyelim, ldap sorgusunda da maildir in mail6.server.com da olduğunu öğrendi,
acaba mail2 sunucusu bu isteği mail6 sunucusuna iletiyor mu?

Teşekkürler..

Cevap