Evet en basit yol, ftp kullanıcısını apache grubuna dahil etmektir ama pek
güvenli bir yöntem degildir.

zira local kullanıcıları chroot ile dizinlerine hapsetmiyorsanız, grubun
yazma izninin oldugu tüm dizinlere upload yapabilir. (ve zaten herkesin
okuma izninin oldugu tüm dosyaları download edebiliyordur.)

Bu nedenle oncelikli olarak chroot kullaniyor olmalisiniz. Sonrasinda da
upload vs. isleri icin kullanacaginiz ilgili dizinin  owner'ini ftp
kullanıcısı, grubunu www yapabilirsiniz.
izinleri de 750 (ya da 755) olarak set edebilirsiniz. eger joomla'nin ftp
modülü belirttiginiz ftp kullanicisini kullaniyorsa, upload/download
islerinde sorun cikmayacaktir.

--
Cagri Ersen
http://www.syslogs.org