From: Mucibirahman İLBUĞA [mailto:mucip.ilb...@gmail.com] Sent: Wednesday, June 17, 2009 11:17 PM
To: Ali Kapucu
Subject: Re: Pfsense, grup yetkilendirme?

Selamlar,
Ya bu liste ayarları hepten tuhaflaştı! Şu an doğrudan bana e-posta gönderiyorsunuz, listeye değil! Aslında siz "yanıtla" demişsinizdir ama nedense liste ayarlarında bir tuhaflık var ve bunu önceden de uyarmama rağmen hala çözüm getirilemedi!

Yakıştıramıyorum FreeBSD camiasına ama neyse...

Geleleim sorunumuza: Benim istediğim işyerindeki farklı kullanıcı gruplarına göre yetkilendirme yapmak. Mesela: Müdürler, Çalışanlar, Patronlar gibi 3 grup oluşturacağım. Müdürlerde sınırlama olmayacak ama dosya indiremeyecekler. Çalışanlar sadece saat 12-13 arası internete sınırlı olarak girecekler. Patronlarda ise hiç bir sınırlama olmayacak.

Ancak IP bazlı yetkilendirme yapılamadığını geçenlerde bu listeden öğrenmiştim. Dolayısı ile internet tarayıcı açıldığında kullanıcı adı ve şifre girilmesi gerektiği muhakkak... Aslında keşke MAC filtre yapabilseydik ama zor sanki?!

Kolay gelsin,
Mucip:)

Ali Kapucu yazmış:
Merhaba Hocam
Grup derken dc üzerinden ki kullanıcı ve gruplardanmı bahsediyorusnuz yoksa ip bazlı gruplar oluşturup onların internet çıkışından mı bahsediyorsunuz