Selamlar,
Anladığım kadarı ile tüm bu bahsettiğiniz işlemleri PfSense arayüzünden yapmak gibi bir durum yok. Yine her bir yazılımın conf dosyalarına dalmak gerekecek. Bu durumda PfSense'nin anlamı nedir ki? Yanlışsam düzeltin: Bu tür yazılımların tüm bu kompanentlerin (squid, Dansguardian, v.s.) ayar dosyalarına dalmadan kolay kullanımını sağlamak değil mi?

O zaman böyle bir dağıtım kullanmaya gerek var mı? Kurarım her bir kompanenti sırayla ve ayarlarını oturur yine yaparım... Neticede aynı şey olmuyor mu? :)

Kolay gelsin,
Mucip:)

Mehmet CELIK yazmış:

Merhaba..

Ilk olarak arastirmaniz gereken nokta, DHCP uzerinde MAC adrese gore IP tanimi yapabilmeniz gerekir. En onemli nokta burasidir. DHCP uzerinden MAC adrese IP atama yaparken, patronlara 100-120, mudurlere 120-140, calisanlara 140-160 arasi IP veriniz. (IP'ler ornek olarak verilmistir..)

DHCP problemsiz calisiyorsa, Squid ile birkac tane ACL yazabilirsiniz. Yazdiginiz ACL'ler icin text dosyalari gosterip, 100-120 arasi IP'leri bir dosyaya, 120-140 arasi IP'leri bir dosyaya, 140-160 arasi IP'leri bir dosyaya kaydedip Squid uzerinde yasaklama v.b. islemleri yapabilirsiniz.

Bana gore, ilk ugrasmaniz ve arastirmaniz gereken nokta DHCP olmalidir.

Kolay Gelsin.

--
Mehmet CELIK