Encoding; Unicode UTF-8 

 یک فعال دانشجويی به دادگاه انقلاب فراخوانده شد 

                            2009.02.13 09:45:05


---------------------------------------------------------------------------

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسیده خانم نسیم سلطان بیگی
دانشجوی رشته ارتباطات دانشگاه علامه
طباطبائی و از دانشجویان آزادیخواه و
برابری طلب به شعبه 15 دادگاه انقلاب
فرآخوانده شد.
خانم سلطان بیگی قرار است 3 اسفند ماه در
شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی مورد
محاکمه قرار گیرد. اتهاماتی که به او نسبت
داده شده است بقرار زیر می باشد: اقدام
علیه امنیت ملی/شرکت در تجمعات دانشگاه
خانم نسیم سلطان بیگی 12 آذر ماه 1386 توسط
مامورین وزارت اطلاعات در یکی از
خیابانهای تهران ربوده شد و به سلولهای
انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل گردید. او
به مدت 55 روز در سلولهای انفرادی تحت شکنجه
های شدید جسمی و روحی بازجویان وزارت
اطلاعات قرار داشت، او در اثر اعتراضات
گسترده سازمانهای حقوق بشری و مراجع بین
المللی با وثیقه سنگین آزاد شد. خانم سلطان
بیگی چند ترم از تحصیل محروم شده است . او
همچنین در جریان تجمع اعتراضی زنان نسبت
به قوانین تبعیض آمیز در تاریخ 22 خرداد 1386
دستگیر و به مدت 8 روز در سلولهای انفرادی
بند 209 زندانی بود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،به
محاکمه کشاندن این دانشجو که برای حقوق
برابر و آزادیخواهی تلاش نموده است را
محکوم می کند و خواستار خاتمه اعلام نمودن
این پرونده و اعاده حیثیت از اوست. و از
تمامی سازمانها حقوق بشری خواستار
اقدامات عملی برای پایان دادن به نقض فاحش
حقوق بشر در ایران است.

25 بهمن 1387 برابر با 13 فوریه 2009
وضعیت دانشجوی فوق به سازمانهای زیر گزارش
گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر 
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا 
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر



---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/054220.htm




-- 

The webmaster!


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
- New: http://www.IranPressNews.com/zanan/

- http://www.IranPressNews.com/javan/


- Baraye daryafte tamame khabarha dar yek email rozaneh 
http://groups.google.com/group/IranPressNews/subscribe?hl=en lotfan gozineye 
"Digest Email" ra tik bezanid
- Baraye Farsi didan View > Encoding > "unicode utf-8" ra dar browser khod 
gozinesh konid

- To unsubscribe from this group, send email to 
[email protected]
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

رد على