Hei -

Denne måned skal det frislippes det sentrale stedsnavnregisteret (SSR) fra
Kartverket. I denne sammenheng var jeg interessert i hva som er stemningen og
hvordan OSM i Norge har eventuelt planlagt å integrere denne kilden. Det er nå
en god stund siden jeg sist bidro til OSM
(http://www.openstreetmap.org/user/ravn), så er jeg veldig takknemlig hvis dere
kan peke meg i de rette retningene.
- Hvordan integreres 'offisielle' kilder i OSM? Finnes det en slags
geosynkronisering som tar hensikt til oppdateringer i kilden? Eller er
holdningen heller at det som er samlet inn lokalt er best uansett?
- Finnes det eventuelt et eksempel for et mekanisme for å tilbakemelde
endringer til kilden?

Takk og hilsen,
Thomas

[logo_sign]