Hello!
Egy szolgaltato virtualis gepen kellene egy adatbazisban olyan
adatokat tarolni, amelyekhez nem kellene hozzaferniuk attol, hogy
esetleg direktben elerik a diszket. Emiatt valamilyen titkositott
fajlrendszerre gondoltam. Meg nem kezdtem el nyomozni, hogy
mely megoldasok a legelterjedtebbek mostanaban.

Nekem a lenyeg az lenne, hogy Debianon minel kevesebb
barkacsolassal mukodokepes legyen, a rendszerindulas folyamataban
a leheto legkevesebb fennakadast okozza, a performanciaban ne
okozzon jelentos visszaesest az alkalmazasa.

Johetnek a tippek, hogy merre erdemes elindulni :)

A rendszerindulást mindenképp meg fogja akasztani, ha nem akarod a bankkártyára írni a PIN kódot :)
Én encryptfs-t használok desktopon/notebookon.
Jó ötlet lehet még, ha az érzékeny adat van encryptálva a db-ben eleve (csak arra ugye nem lesz(jó) index). Ilyenkor a visszafejtéshez szükséges kulcs jöhet más forrásból (pl. spec. alkalmazásból).