Hi!

Szerintem az MX-re nem kell címlista.

Ha az én MX-em küldi nekem a levelet és nincs ilyen rcpt akkor nem
visszadobom 5xxx-el, hanem kuka.
Ez azért nem teljesen RFC kompatibilis megoldás!
Melyik RFC-nek nem felel meg?
Amelyik szerint levél nem tűnik el "csak úgy".
Esetedben viszont van olyan levél, amit
az elsődleges azonnal kirúg - 500, menjél innen -, a másik átvesz - 200, rendben -, majd amikor továbbítaná az elsődlegesnek, az átveszi és simán eldobja a levelet,
azaz nyomtalanul eltűnik. Nem ugyanaz a kettő!
Senki nem mondta, hogy ugyan az.
Igaz. Azonban az ember azt várná, hogy ha több MX rekord több gépet ad meg,
akkor függetlenül attól, hogy melyik gépnek továbbítom a levelet, ugyanaz fog
történni a levéllel. Esetedben ez nem igaz.

Igen elvettem kapott rá 200-as kódot, majd landol a kukában, nem tehetem meg??
De, megteheted. Sőt! De az eredeti kérdés az volt, hogy RFC kompatibilis-e ez a
megoldás vagy nem, nem pedig az, hogy megoldható-e, megteheted-e...

Amikor AMAVIS teszi ~karantánba~ a levelet ott is a felado 200-as kap.
Attól, hogy itt is RFC inkompatibilis vagy, nem lesz jobb a helyzet.
Bár, legalább következetes vagy. :-)

Zsolt