Sziasztok,
Az apcupsd-t fel tudtam húzni hogy leállítsa a gépet, de maga az ups nem
akar kikapcsolni. Az apcups listán azt írják, hogy ez nem az apcups
dolga, hanem maga az ups tudja.

Én is így tudom. Amikor a UPS akkumulátora ~kritikusan alacsony~ értéket ér el, akkor kapcsol ki. Utána már szólni sem tud, ha megjön a betáp. Mivel a fogyasztás majdnem nulla (rákapcsolt külső fogyasztó nincs) csak a saját belső áramkörei működnek az akkumulátoról. Általában azt az infót is meg lehet tudni az UPS-től, hogy mikor lesz/van nála shutdown.