On Tue, Mar 14, 2017 at 10:54:57PM +0100, zamek42 wrote:

> Egy Debian Stable-t futtató Lenovo ThinkCentre egy APC UPS 500-ról jár. Az a
> feladat, hogy amikor elmegy a fő betáp, akkor a gép biztonságosan álljon le,
> majd az ups kapcsoljon ki. Ha visszajön a betáp, akkor indítsa el a gépet.

Szerintem nem magát az UPS-t akarod kikapcsolni. Csak azt akarod, hogy
miután a szerver leállt, az UPS kapcsolja le a kimeneteket, akkor is, ha
az aksi még bírná. Ehhez valahol a shutdown folyamat legvégén kell egy
parancsot küldeni az UPS-nek, hogy kapcsoljon le mindent (már ha az UPS
tud ilyent). apcupsd-hez nem volt még szerencsém, a nut
dokumentációjában valahol szépen le van írva a folyamat.

Ha visszajön a táp, akkor sem feltétlenül célszerű azonnal elindítani a
szervert, csak bizonyos töltöttségi szint elérése után - ha boot közben
megint elmegy a betáp, legyen elég energia az újabb rendezett
leálláshoz. Nem tudom, hogy az adott UPS tud-e ilyent.

Gábor