On 05/28/2017 11:12 PM, Móczik Gábor wrote:

> Bullshit.
> 120 literes boylert fel lehet?

Hevenyészett modell:

Legyen az alsó és felső csavarok távolsága h, a súlypont faltól vett
távolsága d. A súly d/h-szorosa akarja kitépni a felső csavarokat
a falból.
A bojlernél a d/h cirka 0.4 lehet, és 10-12 mm-es, falon átmenő
csavarokkal fogják fel a 140 kilót. Egy csavarra juthat úgy
28 kp szakítóerő. Legyen 30.
A kis szekrényke esetén d/h sacimetria 1.2-1.5.
Az is lehet úgy 50 kiló, tehát a csavarokat összesen mintegy 60-75 kp
erő tépi ki a falból. Az irodaházban az átmenő csavar nem jellemző.
Ehelyett a mesterek befúrnak két 8-as lyukat, tesznek bele műanyag
tipliket és hatos pozdorjacsavarokat. A súrlódás tartja majd
a helyén a terhet. (Erővel záró kötés, szemben a fenti alakkal záróval.)
Na ez a miskulancia szakadhat ki ha pechje van valakinek.