Zsolt Gádori <tak...@freemail.hu> writes:

> Azt szeretném megkérdezni, hogy:
> - tapasztalat szerint egy titkosított partíció használata mekkora plusz
>   teljesítményt (cpu-memória) igényel?

A laptopjaimat kizárólag titkosítva használtam, ezért változásról nem
tudok beszámolni.  De normál használat mellett nem okozhat észrevehető
lassulást, mert a kódoláshoz nem szükséges számottevő CPU teljesítmány,
a diszk meg egyébként is lassú.

> - érdemes-e a rendszer partíciókat is titkosítani, vagy elég csak a
>   userekét?

Az egyszerűség kedvéért én két partíciót használok: egy kis bootot a
diszk elején, és egy másodikat a maradék területnek, amit titkosítok,
aztán LVM-mel tovább darabolom.  Lehetnek érzékeny adatok a /etc és a
/var alatt is, a /usr-t pedig már nem szokás külön partícióra tenni.  A
swapre (szinte) bármi kimehet, így azt is titkosítani kell (különösen,
ha hibernálni is akarsz).  Legjobb, ha nem kell esetenként gondolkodni,
hanem minden titkos, ami az lehet.  A boot partíció sajnos nem lehet,
azon ne tarts érzékeny adatot, és tudj róla, hogy azt rosszindulatúan
lehet módosítani, ha egy időre kikerül az adathordozó az ellenőrzésed
alól.

> - egyáltalán, melyik partíciókat érdemes titkosítani?

Lásd fent.

> - meg mondjuk ha ez a disk egy usb-n időnként felcsatlakoztatott
>   dolog, akkor ott mennyi idő a mount?

Érdemi lassulás csak a jelszópromptból fog származni.  Azt elkerülheted,
ha a jelszót a (szintén titkosított!) / partíciódon tárolod.

> - rendszer upgrade esetén mennyire kompatibilis a régi bútor az új
>   házzal?

Nem értem a kérdést, de a dm-crypt egyáltalán nem új találmány.
--
Feri