Han måste nog jobba lite mer för att konvertera mig.

Lisp och scheme får kritik för "No concurrency in specs".

Men eftersom det bara finns en implementation av clojure så är det
väl ingen skillnad mot använda en Standard Lisp i kombination med
den trådning som gäller för just den implementationen?
Det blir väl en lisp och en trådningsmodell i båda fallen. Dessutom, vad
är så viktig med the "specs", det finns ju Bourdeaux Threads om man
vill göra någonting som är kompatibelt mellan sju Common Lisp
implementationer.

Kryddat med lite religiösa påståenden:
VMs, not OSes, are the platforms of the future,

Det här är virtuella maskiners eget teodice problem:
Om gud är god, varför skriver han då inte om Solaris så att det
körs i en JVM?
Jag tror inte ens Vista eller SQL Server är skrivna i .NET, men
jag vet inte.

Däremot vet jag att Postgres skrevs om i C från Lisp, så jag säger
inte att Lisp är bäst på allt... Men det var omkring 1984, och de som
hackade skrev själva att de var nybörjare på Lisp. Vore kul att få se
källkoden, kanske går den att optimera...

/Henrik