Andreas Davour skriver:

> Jag har naturligtvis inte sparat hans dumheter, men han är en av få
> (mindre än fem) som är svartlistade i min gnuskonfig, och det gör jag
> bara efter att någon varait irriterande länge. Du har naturligtvis
> friheten att inte hålla med, men jag är inte direkt ensam om min åsikt
> bland folk på c.l.l i gemen.

Xach är skarp, både intellektuellt och med tungan. Han producerar
dessutom en hel del bra kod. Jag har inte läst "Let over Lambda", men
om (som Xach säger) boken faktiskt försöker täcka både Scheme och
Common Lisp i samma bok blir jag genast en smula tveksam. Det blir
allt som oftast inte bra. Att författaren därtill inte verkar ha
förstått till fullo vad DEFVAR faktiskt gör är skrämmande.

Att C.L.L sagt "korkad!" om någon är inte nödvändigtvis en indikation
på att allt den personen säger skall ignoreras (typexempel 1A torde
vara Erik Naggum och typexempel 1B Kenny Tilton, nu tydligen med Xach
som typexempel 1C). Det är dock en indikation om att man skall läsa
utsagor kritiskt.

//Ingvar