On Tue, 01 Jun 2004 07:09:07 +0300
Georgi Kiselov <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Zdravejte,
> moje li nqkoj da mi podskaje softuer, kojto da svalq signal ot LineIn
> na sound cartata i direktno da se pra6ta na stream server? Ideqta mi e
>
> slednata  Radio -> SoundCard -> Streaming server -> LAN -> WinAmp  :)

Ще ти трябват няколко неща.
1. Streaming server - търси icecast (има го на freshmeat). Той ще
"излъчва" радиото по мрежата. Друг сървър е shoutcast.
2. Source client - тука ти препоръчвам liveice. Този клиент "подава"
музикалния поток за излъчване на сървъра, като същевременно го прекарва
през encoder (ogg, mp3). Ако не се лъжа, liveice вече се разпространява
със source на icecast, но трябва да се компилира отделно. Има и други
сорс клиенти: streamcast, shout, даже xmms и winamp.
3. Encoder - за да компресираш аудиото до OGG или MP3. Енкодер за
формата OGG e oggenc, има го във всички по-нови дистро. Енкодери за MP3
има доста: bladeenc, xing, lame, l3enc, mp3encode, gogo;
Xing например е много бърз, но не е open source...
Навремето бях правил сравнителни тестове на различни енкодери и си
спомням, че lame даде най-добро съотношение файл размер/качество...
4. CPU поне 100 MHz. На Pentium 200MMX работи като за световно.

HTH Пешо

    • ... Georgi Chorbadzhiyski
      • ... Васил Колев
        • ... Vesselin Kolev