"W.G." wrote:

> DONOSY 2928:
> [...]
> W badaniu opinii
>
> przeprowadzonym przez Pentor tylko 46% Polakow znalo date wprowadzenia
> stanu wojennego. Za to ponad polowa uznala, ze wprowadzenie stanu
> wojennego bylo uzasadnione. General Jaruzelski mowil kiedys, ze oceni
> go historia. Powoli zaczyna go oceniac nieznajomosc historii...
>
> Na konferencji
>
> pod tytulem "Internet jako medium XXI wieku" przewodniczacy Krajowej
> Rady Radiofonii i Telewizji powiedzial, ze niekontrolowany Internet to
> [...]

Ja tam jestem dosc spokojny, bowiem KRRiTV poprostu nie wie co mowi.
Widze tu pare hakow, nie koniecznie w kolejnosci waznosci:
- KRRiTV ani zadne panstwowe gremium nie ma obecnie podstaw i narzedzi
  prawnych by kontrolowac internet.
- Nawet jak te narzedzia - zalozmy - dostanie, to moze najwyzej kontrolowac
  krajowe ISP. Mielismy niedawno przyklad, jak to liste dluznikow po
  wprowadzeniu zakazu sadowego jej internetowej publikacji natychmiast
  przeniesiono do USA.
- Jesli by wladze zechcialy i to jakos kontrolowac, to widze tylko
  jedna mozliwosc: ponowne wprowadzenie telefonistek i centrali
  recznych na wszystkich stopniach telekomunikacji z ostrym zakazem
  jakiegokolwiek laczenia automatycznego.
Tak wiec nie ma sie czego obawiac. Chiny stac na zatrudnienie miliona
kontrolerow przy milionie komputerowych ekranow, a i tam sa podobno
dziury w tym absurdalnym systemie kontroli.

Najgenialniejsza cecha internetu jest jego calkowite praktycznie
zdehierarchizowanie. I to rzeczywiscie bardzo nie pasuje do reszty
zycia publicznego opartego na hierarchicznosci. Internet jest systemem
calkowicie rozproszonym po sieci i nikt nie moze byc ani jego wlascicielem
(Bill Gates juz raz probowal nim zostac i tez bez powodzenia),
ani kontrolerem.

Mozemy spac spokojnie - szkoda tylko, ze czlonkowie KTTiTV sa tak
niedouczeni. Mialem zawsze pana Brauna za dosc inteligentnego czlowieka.

Jacek A.

Odpowiedź listem elektroniczym