> Z zaskoczeniem zapoznalem sie z listem pana Suleja w ktory raczy on
> wypowiadac sie w imieniu (wszystkich?)"Polakow" i dodatkowo
> arbitralnie decyduje co jest najwieksza dla Polakow wartoscia.
> Uwazam tez niezrozumiala sugestie pana Suleja - ze praca wloskiego
> artysty spowoduje wzrost nastrojow antysemickich - za obrazliwa i
> clasyfikujace Polakow jako niewyksztalcona rasistowska cholote.
> Prosze wiec pana Suleja o zaprzestanie antypolskiej propagandy na
> nomen omen polskiej liscie.

Po pierwsze nie uprawiam zadnej propagandy, tylko wyrazam swoja opinie do
ktorej, podobnie jak Pan, jak najbardziej mam prawo. Po drugie nie
wypowiadam sie w imieniu wszystkich Polakow, wyraznie zaznaczylem, ze jest
to moje osobiste zdanie. Po trzecie, nie stwierdzam, ze mamy do czynienia z
jakims "spiskiem", ale biorac pod uwage typowo zydowskie nazwiska mecenasow
wystawy oraz ich wyraznie pogardliwy stosunek do religii katolickiej, mozna
oczekiwac, ze prowokacja ta bedzie w opinii publicznej w duzym stopniu
wiazana ze srodowiskami zydowskimi.
Jako niewyksztalcona holote natomiast traktuje Polakow raczej Anda
Rottenberg wraz ze wspolpracownikami, wciskajac nam kit, jakoby rzezba miala
glebokie, religijne przeslanie. Z pewnoscia wiedziala jakie wywola ona w
Polsce kontrowersje, tym bardziej, ze jest eksponowana nie w domu kultury w
jakiejs wiosce, ale w galerii narodowej i to z okazji jubileuszu jej
powstania. Swego czasu ks. Jankowski byl, skadinad slusznie, oskarzony o
obraze uczuc religijnych i patriotycznych Zydow, poniewaz umiescil obok
siebie Gwiazde Dawida i swastyke. Uwazam, ze Anda Rottenberg powinna
wyleciec z tak odpowiedzialnego stanowiska juz za skandal zwiazany z wystawa
"nazisci", natomiast teraz tym bardziej powinna poniesc konsekwencje
ewidentnego obrazania uczuc religijnych katolikow. Pozostawienie tej sprawy
bez wiekszego echa stwarza niebezpieczny precedens, zachecajacy artystow i
nie tylko do coraz bardziej smialego atakowania wszelkich swietosci, a
religii katolickiej w szczegolnosci, co zreszta wydaje sie ostatnio modne.
Po prostu uwazam, ze eksponowanie tej rzezby przed swietami Bozego
Narodzenia w narodowej galerii, w samym centrum stolicy Polski z okazji
jubileuszu Zachety to hanba i wrecz pluniecie w twarz katolikom, a Papiez na
taki wizerunek z pewnoscia nie zasluguje.

> [...]
> nie wynika jednoznacznie (czego na szczescie nie moge powiedziec o
> panskich publicznych wypowiedziach) czy panska lista "Psychologia"
> zajmuje sie "psychologia" z punktu widzenia osob cierpiacych z powodu
> problemow natury psychologicznej czy tez z punku widzenia terapeutow.
> Prosze wiec uprzejmnie o wyjasnienie, ktorego bez watpienia oczekuje
> niecierpliwie cala band.. przepraszam, grupa potencjalnych
> korespondentow o pogladach zblizonych do panskich.
> Na wszelki wypadek dziekuje wylewnie i tez niezwykle uprzejmnie bo

Zupelnie nie wiem o co Panu chodzi. Moze gdyby pisal Pan mniej zlosliwie, a
bardziej konkretnie, latwiej byloby Pana zrozumiec. Niewiem co ma piernik do
wiatraka i jakie widzi Pan zbieznosci poruszanego tematu z moja lista
dyskusyjna. Jezeli zas chce mnie Pan obrazic, to prosze nie chowac sie za
dziwacznymi wygibasami slownymi, ale wykazac troche cywilnej odwagi i
napisac wprost co ma Pan na mysli. O nieprzyjemnosci prosze sie nie martwic,
nie mam natury konfidenta, wiec na ewentualne zniewagi odpowiem Panu
otwarcie, bez donosow do Pana miejsca pracy, kierownika Panskiego banku itp.

Michal Sulej
tel. (48) 0 501 937 307
[EMAIL PROTECTED]  http://www.ariadna.pl/psychologia

Odpowiedź listem elektroniczym