Date: Sat, 2 Sep 2006 03:03:56 -0400 (EDT)
Subject: Cerem deschiderea publicului si turistilor a catacombelor istorice

Cronica Romana
Mai exista canale subterane in Bucuresti?
Articol din 20 Iunie 2003
http://www.cronicaromana.ro/mai-exista-canale-subterane-in-bucuresti.html

Primele lucrari de canalizare a raului Dambovita au inceput inca din anul 1888. Vechile subterane descoperite atunci au pus multe semne de intrebare oamenilor.
O suta de ani mai tarziu, constructorii actualului bulevard al Unirii din Bucuresti au ramas stupefiati in momentul descoperirii batranelor galerii.
Galeriile secrete ale Capitalei ar putea deveni un punct de atractie atat pentru turistii straini, dar si pentru locuitorii Bucurestilor.
Unii istoricii sunt de parere ca tunelele Bucurestilor rivalizeaza cu cele ale Parisului si ca sunt multe galerii care nu au fost inca descoperite. Pe strada Negru Voda la numarul 4 e intrare intr-o catacomba inalta de peste doi metri, captusita cu o caramida speciala, arsa in cuptoare, datand din secolul al XVI-lea, galeria secreta a fost abandonata imediat dupa descoperire. Mai tarziu, muncitorii au dat peste un tunel de aproape 400 de metri care se infunda brusc undeva catre Dealul Mitropoliei.

In prezent, se cunosc catacombele din zona strazii Negru Voda precum si coridorul subteran sapat si zidit la o adancime de peste zece metri, care leaga Hanul lui Manuc, Biserica Domneasca si Curtea Veche, pe o lungime de circa 300 de metri. Totodata, intre Curtea Veche si dealul Vacarestilor mai exista un tunel. Dupa ceva timp, alti constructori de pe alt santier au mai descoperit sub pamantul din zona Unirii niste subterane secrete.

Primul care a scris despre aceste tunele de sub Bucuresti este Gion Ionescu in celebra sa “Istorie a Bucurestilor” de la inceputul secolului al XIX-lea. Cine stie cati domnitori si boieri s-au furisat in taina prin aceste galerii secrete ca sa primeasca raportul iscoadelor sau peschesul zarafilor.
Voda Caragea se plimba in caleasca pe sub pamant
O alta galerie subterana, cu doua ramificatii, se gaseste sub Manastirea Antim si se intinde pana la Liceul Gheorghe Sincai si in zona Centrului Civic.
(...)
Cea mai importanta galerie care are ramificatii si tunele pe mai multe nivele este cea dintre Turnul Coltei si zona de vii de la Bellu, directia Calea Giurgiului, sapata pe sub biserica Sf. Ioan-Nou, casa Nicolae Mavros si raul Dambovita. Un tunel duce spre Dealul Cociocului, dincolo de Liceul Gheorghe Sincai, dar se infunda undeva. Altul urca spre Centrul Civic si se bifurca catre Gara de Nord si Academia Militara. De sub magazinul Victoria se ramifica trei subterane, unul catre Dealul Uranus, altul catre Palatul Telefoanelor (Piata Revolutiei), iar ultimul spre Biserica Sfantu Gheorghe. Cronicarii din vremea lui Caragea Voda spuneau ca acesta se plimba pe sub pamant cu o caleasca trasa de patru cai, de la Palatul Cotroceni si pana la Curtea din Dealul Spirii. Tot in subteranele Bucurestiului se ascundeau societatile secrete Fratia si Eteria. Se presupune ca acolo au fost puse la cale revolutiile de la 1821 si de la 1848. Conspiratorii depozitau in tunelele si in camerele secrete arme, munitii si hrana. Tunelele au bolta ridicata la peste trei metri si depasesc in latime cinci metri.

In ziua de azi nu se mai stie nimic despre accesul in aceste catacombe. (tinute la secret de fostii-actualii securisti - SPP).

Cel mai vechi tunel subteran se spune ca a apartinut pe vremuri lui Vlad Tepes. Domnitorul roman il construise special pentru a se refugia acolo, in taina, atunci cand era atacat de dusmani. Tunelul pornea chiar de la castelul lui Vlad, aflat pe locul superbului Palat Kretzulescu de astazi si trecea pe sub Cismigiu. De asemenea, avea o ramificatie spre biserica Schitu Magureanu, dupa care trecea pe dedesubtul aleilor din parc, pe sub lac si ajungea tocmai la actuala Primarie Generala. Apoi cotea brusc spre cheiul Dambovitei, unde era o ascunzatoare. Cum era de asteptat, subteranele aveau unele guri de aerisire, ca sa aiba cei aflati sub pamant cum sa respire. Una dintre ele era ascunsa sub aleea principala din Cismigiu, iar alta chiar sub lac, dar a fost distrusa o data cu amenajarea acestuia. Dictionarul geografic din 1898 precizeaza, de altfel, ca lacul din Cismigiu este legat de Dambovita “printr-un canal lung de doi kilometri”.
Se presupune ca toate subteranele acestea au fost realizate in jurul secolului al XVI-lea, dar nimeni nu poate preciza anul si data.

Dezinformatorii:  “E vorba doar de imaginatia poporului roman”

http://www.cronicaromana.ro/mai-exista-canale-subterane-in-bucuresti.html

======
"Slujbe prin catacombe"
Adevarul istoric nu poate fi sters, oricat ar incerca unii sa o faca. Cele mai multe slujbe ale preotilor si episcopilor greco-catolici din perioada '48-'89 au avut loc in catacombe. Multe dintre aceste catacombe aveau si zabrele la usi si ferestre. Sufleteste se aflau peste tot unde batea o inima credinciosa de roman.

<romanianews_[EMAIL PROTECTED]ca> wrote:
subiect: GCB cere deschiderea deindata a catacombelor istorice din Piata Revolutiei

Catacombele istorice exista, ele au fost si subiectul unui film CNN,
film care a fost interzis in Romania.

Cerem:
1) Deschiderea catacombelor istorice din subteranul Pietei Revolutiei publicului
2) Deschiderea Palatului Snagov, deschiderea Vilelor/palatului si debarcaderului de la Neptun ale lui Ceausescu publicului

Nu puterea a facut Revolutia, acesti securisti doar au
confiscat puterea
si se bucura de privilegii pe spinarea
poporului roman.

Cerem ziaristilor adevarati sa publice aceste cerinte
ale Grupului
Civic Bucuresti deindata si sa speram ca
aceste situri istorice
(catacombele, palatul de la Snagov
si cel de la Neptun) sa fie redate
poporului roman
macar acum, la 16 ani de la Revolutie !

Noi nu am dorit inlocuirea unei puteri dictatoriale cu
alta putere
plina de ifose dictatoriale si plina de privilegii !

Noi am dorit libertate - dreptate - fraternitate !

Va rugam ca a treia putere in stat - ziarele - sa faca demersurile
necesare pentru deschiderea deindata a catacombelor istorice
din subsolul Pietei Revolutiei publicului - este vorba de istoria
Romaniei - este vorba de un bun de pret al Romaniei !

Va multumesc,
Cristian Savu
Consiliul Director al Grupului Civic Bucuresti
31-august-2006

Irina I <[EMAIL PROTECTED]com> wrote:

"Un film CNN despre subteranele Pietii Palatului, interzis in Romania
CNN a realizat un film despre subteranele Pietii Palatului, in regia unui bulgar. Acest film, prezentat de televiziunea bulgara in timpul evenimentelor din 1989, este interzis si astazi in Romania. Filmul arata sistemul de tuneluri si camerele bine iluminate, rezervele de hrana, armament etc. de sub Piata Palatului."

 NU distrugeti catacombele istorice din Piata Revolutiei

Cred ca trebuie sa intelegem ca tara aceasta este a noastra nu a celor pe care ii alegem pentru a crea niste legi (parlamentul) si a le aplica (executivul).
Noi trebuie sa spunem raspicat ca vrem sa se deschida aceste catacombe
pentru turisti.
Nu suntem in stare de razboi si toate tarile au deschis catacombele istorice.
Nu suntem sub dictatura dar inca ne comportam de parca inca am fi.

Catacombele din Piata Revolutiei reprezinta o valoare istorica si un loc
cu mare potential turistic.
Trebuie doar sa ne cerem drepturile noastre de cetateni.

Va multumesc,
Cristian

Paienjenis de drumuri interzise construite sub oras

RL, 27 Decembrie 2005

Maruntaiele Bucurestiului ascund insa una dintre cele mai celebre, mai lungi si mai vechi galerii subterane.
"In acea perioada, populatia Bucurestiului era cat pe ce sa fie evacuata din cauza deselor invazii ale unor bande, in special turcesti, care navaleau dinspre Raiaua Giurgiuva si Rusciuc. In trei ore de calarie acestiau ajungeau langa Bucuresti, devastau si plecau. Bucurestiul era inconjurat de codri si avea un diametru de maximum un kilometru. Oamenii au inceput sa-si sape ascunzatori si tuneluri pentru ei, dar si pentru depozitarea averilor. In zona Unirii, pe strada Negru Voda a fost descoperit un tunel captusit in totalitate cu caramida, cu o latime de 1,5 metri, datand se pare din secolul XVI. Sapat la o adancime de peste zece metri, un tunel de circa 350 metri leaga pe sub pamant Curtea Veche, Hanul lui Manuc si Biserica Domneasca.
Alte numeroase cai subterane de acces fac legatura intre diverse imobile. Pe strada Batistei (intre Casa Luca - un fost cazinou si Banca "Marmorosch Blank"), pe strada Aristide Briand (din subsolul unui imobil se poate ajunge pana la malul Dambovitei), Calea Victoriei (un tunel porneste de langa blocul turn, trece pe sub Dambovita si ajunge undeva langa sediul actualului IGP) etc. Alt tunel celebru este cel existent sub Piata Victoriei, spre Kiseleff, care pleca de la palatul unui fost boier, actualul sediu al Clubului Petrolistilor, din Piata Amzei, o cladire frumoasa, in stil gotic, cu crama.

In perioada regelui Ferdinand, familia regala folosea un tunel care pleca de sub Palatul Regal (actualul Muzeu National de Arta), din sala cazanelor si iesea direct in Cismigiu, langa Palatul Stirbei (astazi sediul UNESCO).

Cum se "teleporta" Ceausescu

In perioada 1970-1975, Calea Victoriei a fost blocata. Se efectuau lucrari la un tunel care facea legatura intre Comitetul Central, Muzeul de Arta si Sala Palatului. Arhitectul Roguski isi aminteste ca "era un tunel elegant, foarte bine realizat, cu toate dotarile necesare. Era astfel construit, cu sursa de apa proprie, incat in cazuri de urgenta se putea ramane la interior cel putin trei zile fara interventii exterioare. Ceausescu venea de la CC direct in loja de la Sala Palatului, prin tunel, fara paza, lucru care ii contraria pe multi care nu il vedeau traversand Calea Victoriei.
"Sub fostul CC exista mai multe cai de acces la nivelul subsolului doi. In decembrie 1989, tunelul care era liber, accesat cu un lift personal, si care ar fi trebuit sa-i asigure iesirea lui Ceausescu trecea pe sub CC, CC-UTC, Bdul Magheru, Intercontinental si facea legatura cu tunelurile tehnice de langa statia de metrou Universitate.
Un articol de Romulus Cristea

-----------
"Romulus Cristea" rcristea2002@yahoo.com a scris:

inca cateva precizari:
Catacombele Bucurestiuui nu sunt deschise publicului- unele sunt
blocate, altele sunt incluse in planurile MApN, MAI si SRI. Din
pacate, nu am putut publica in articol toate informatiile (au
existat restrictii indreptatite din partea aurtoritatilor; in alte
cazuri au fost retineri de alta natura- teama unor pelerinaje in
acele locuri). Insa ce va pot spune: un ochi ager le vede prin
Bucuresti. Exista aceste guri de intrare care sunt vizibile in mai
multe locuri din Bucuresti: Zona Cotroceni, Parcul Cismigiu (mascate
in spatele unor monumente), zona Lipscani, casa Poporului,
Politehnica...zeci de locuri.
Personal am vizitat cateva din ele, inclusiv pe cele din Piata Revolutiei!
Din pacate, au existat restrictii la publicare...
Romulus Cristea
-----------
"Romulus Cristea" rcristea2002@yahoo.com a scris:

Buna ziua,
1. Vad ca se tot discuta despre parcajele subterane din zona. Ceea
ce nu se stie (de foarte multi): chiar in zina respectiva, unde
Videanu are in "proiect" o astfel de constructie, EXISTA UN PARCAJ
SUBTERAN in conservare din 1990. Parcajul pe doua niveluri se afla
sub carosabilul din fata actualei cladiri a MAI-ului (fosta Senat
din 90)si sub statuile din zona (Maniu si memorialul revolutiei).
Intrarea in parcaj se realiza prin poarta blocului alaturat
(Calcanul celebru). pana in 90 exista o poarta imensa metalica
(permitea intrarea unui camion)-cred ca mai exista. Parcarea a
apartinut DSS-ului, respectiv Directia a V-a.
este suficient sa intrebati pe cei din zona (bloc) sau pe cei mai
varstnici din Bucuresti. Cred ca si o parte din arhitectii de pe
grup cunosc unele amanunte (cel putin unul).
2. In afara tunelului pomenit in articol, mai exista o alta retea de
tuneluri paralela cu un imens viaduct care strabate zona.
Constructia dateza cam din anii 1935-1940.
Romulus Cristea
mobil: 0721 288 ***

Romania News <romanianews_[EMAIL PROTECTED]ca> wrote:
si un articol Romania Libera 27-Dec-2005 despre catacombele din Bucuresti:
Cu caleasca prin catacombe
Istoria catacombelor de sub Bucuresti incepe undeva prin jurul anului 1750. Astfel cai de acces subterane serveau pentru circulatie intre palate, intre casele oamenilor bogati, erau locuri unde oamenii isi puteau ascunde bunurile sau se puteau adaposti in vremuri de restriste. Arhitectul bucurestean Camil Roguski, fost angajat al Ministerului Afacerilor Externe, dar si la unitatea de intretinere si decorare a palatelor prezidentiale din perioada ceausista, a fost unul dintre putinii civili care au avut privilegiul sa vada si sa participe la cartografierea, la construirea si decorarea unor tuneluri secrete din mai multe localitati.

In perioada regelui Ferdinand, familia regala folosea un tunel care pleca de sub Palatul Regal (actualul Muzeu National de Arta), din sala cazanelor si iesea direct in Cismigiu, langa Palatul Stirbei (astazi sediul UNESCO). Prin anul 1981, am fost trimis sa-l reamenajez: a fost zugravit, electrificat, s-au facut dotari si a fost chiar mochetat. In anul 1989, ni s-a solicitat astuparea acestuia cu nisip, argumentandu-se ca nu era practic, Ceausescu neutilizandu-l niciodata", a precizat arh. Camil Roguski. Intrarea in tunel a fost zidita, si chiar in fata acesteia a fost ridicat un monument inchinat Jandarmeriei. Urmele niselor de intrare sunt inca vizibile si astazi.

------
Nu avem alte poze cu catacombele istorice pentru ca eu nu sunt istoric
si pentru ca Ceausescu le-a tinut secrete si le-a dezvoltat iar puterea
neo-comunista le-a tinut tot secrete pentru ca Senatul
a fost in Piata Revolutiei in Palatul de Interior pana acum 2-3 ani...
si nimeni, nici un ziarist si nici o
organizatie de patrimoniu nu a cerut (inca) deschiderea catacombelor

www . portal.com.ro/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=225&mode=thread&order=0&thold=0

codruta_nedelcu <codruta_nedelcu@yahoo.com> wrote:
Legende urbane?
Sa bage aceia care n-au ce trancani un plan aici, o caramida, o poza,
cevaaaaaa... cu "catacombele" alea

Codruta

--- In [EMAIL PROTECTED]ps.com, Romania News <romanianews_[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> Se poate construi in subteranul Pietei Revolutiei?
>
> Istoricii spun ca NU ! :
>
> se vor distruge catacombele Bucurestiului (una din atractiile
turistice din multe capitale europene si de la Sofia o reprezinta
chiar catacombele, care au fost iluminate si deschise turistilor).

> La 12 metri sub platoul Pietei Revolutiei exista o retea de
catacombe prin care se circula cu barca. Culoarele au
latimea de aproximativ doi metri, prin care curge un
rau subteran adanc de un metru. Cu apa curata.

Debitul raului secret e aproximat la 1,5 metri
cubi pe secunda. La intrare, aceste cai navigabile care stabat
Capitala sunt utilate cu barci pneumatice. Informatiile ne-au fost
furnizate de istoricul Dan Falcan, seful sectiei de istorie a
Muzeului Municipiului Bucuresti.

> Capitala Romaniei are o traditie de secole in materie de
tainite si coridoare secrete.
Din datele pe care le detin istoricii, primele
coridoare subterane demne de luat in seama au fost beciurile producatorilor de vinuri.
Acestea aveau zeci de metri si erau atat de
largi incat se circula cu carele. In secolul al XIX-lea au aparut
edificiile care aveau tuneluri de refugiu, cum e tunelul care leaga
Palatul Ghica Tei de Manastirea Plumbuita, lung de mai bine de un
kilometru.
In nordul Parcului Cismigiu, Biserica Schitu Magureanu e
legata prin subterane de Palatul Cretzulescu .

> Sub Palatul Golescu, situat langa stadionul Giulesti, a fost
depistat un coridor subteran care da inspre lunca Dambovitei .
Coridorul a fost folosit si de Tudor Vladimirescu. "De pe la 1826 ne-
au ramas cateva relatari care ne dau o imagine asupra catacombelor de
sub capitala Tarii Romanesti.

> Conform relatarii militarilor, la subsolul cladirii CC
(Palatul de Interior al Regelui Carol II, fostul CC pe vremea comunista) au gasit un tunel.
> Dupa ce au strabatut aproximativ 30 de metri au gasit o nisa cu o
lada mare, in care erau 16 barci din cauciuc, cu pompe de umflare.
Dupa alti 20 de metri militarii au observat ca peretii tunelului au
alta culoare... Au ridicat capacul iar sub el au gasit un chepeng de
fier. L-au ridicat si au gasit... un rau cu apa curata, care curge
intr-o matca artificiala din beton. Are latimea de circa 1,5 metri si
adancimea de aproximativ un metru. Raul se afla la aproximativ 12
metri sub platforma Pietei Revolutiei . Cele 16 barci erau folosite
de fapt pentru acesta cale de navigatie. Albia amenajata are pe
lateral bare metalice facute pentru oprirea sau impulsionarea
barcilor.

> http://news.softpedia.com/news/1/2002/December/1913.shtml
>
> Reteaua are guri de iesire in Palatul Regal, Biserica Cretzulescu
si magazinul Muzica.

> "In urma unor cercetari ulterioare a reiesit ca ramificatiile
subterane au corespondenta cu circa 80 de obiective din Bucuresti,
cum ar fi cladirea ASE, Casa Enescu, Opera Romana etc.

> Subliniez, relatari sunt ale unor ofiteri din cadrul armatei. Lucru
foarte interesant, nimeni nu neaga existenta acestor cai de navigatie
secrete, dar cand am incercat sa le exploram, nu ni s-a permis pe
motiv ca... nu se poate".

> Despre aceste galerii ale lui Ceausescu ne-a vorbit si Radulescu
Dobrogea, presedintele asociatiei Ecocivica, fost inspector de mediu
in Primaria Capitalei, omul care s-a ocupat multi ani de panza
freatica a orasului. El sustine ca stie de aceste galerii ale lui
Ceausescu si ca apa limpede care curge prin ele este panza freatica
de sub oras.

> Administratorii Senatului au vazut numai intrarea in catacombe
>
> "Pot sa va spun ca am auzit despre aceste lucruri, dar nu le-am
vazut. Exista o cale de comunicatie subterana care pleaca din Senat
catre Piata Revolutiei, o cale care pleaca de la Palatul Regal catre
Piata si inca una, tot din Palatul Regal, catre Biserica Cretzulescu.
> Intrarile in aceste cai de acces le-am vazut, dar unde se opresc,
nu stiu, nu este treaba noastra sa cotrobaim pe acolo", ne-a declarat
inginer Constantin Bratu, directorul tehnic al administratiai
cladirii Senatului Romaniei.

> http://news.softpedia.com/news/1/2002/December/1913.shtml
>
> ---------------------------------

.
.

.

Make free worldwide PC-to-PC calls. Try the new Yahoo! Canada Messenger with Voice __._,_.___

Adresa web a grupului: RomaniaNews.net
http://www.RomaniaNews.net

Daca nu mai doriti sa primiti e-mail-uri:
[EMAIL PROTECTED]
Inscriere: [EMAIL PROTECTED]

Hotel bucharest romania Bucharest hotel romania Bucharest romania hotel
Romania Bucharest romania

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured