From: Al-Fadhil <affa...@yahoo.com>
Date: 2009/9/30
Subject: Re: [sim] MINTA NASIHAT : Bagaimana mahu membuat surat wasiat.
To: SahabatInteraktif@yahoogroups.com

salam,

cuba check dengan amanah raya. boleh beli surat wasiat di amanah raya,
berhad (arb) rasanya cost dlm 300.00 tp betul2 efisien bila pakai surat
wasiat mcm ni, tak seperti kes-kes yg dirujukkan ke arb tanpa surat wasiat.
sesetangah kes makan masa bertahun-tahun tal settle lg. selain arb. dia juga
ada panel bank yg menjual surat wasiat nih, mcm tempat saya di agrobank.
masa promosi pelancaran 150.00 je.

saya difahamkan, kelemahan jika kita pakai wasiat melalui lawyer.. adakah
kita boleh lawyer berkenan masih ada lagi pada masa kita memerlukan agar
surat wasiat kita tu dikuatkuasakan? so, bg saya cara arb memang berkesan..
kalau ada yg boleh bgtau cara lain lebih baik, silakan kongsi...

wasalam.

* [image: mohamatano.jpg mohamatano san picture by affathy]
*