From: haikalku haikal <haikalkuhai...@gmail.com>
Subject: [sim] MINTA NASIHAT : Bagaimana mahu membuat surat wasiat.
To: "SIM" <SahabatInteraktif@yahoogroups.com>
Date: Wednesday, September 30, 2009, 9:15 AM

Assalamalaikum. ..

Kami suami isteri bercadang membuat wasiat sesama kami..maksudnya saya serah
100% hak milik saya dan begitu juga isteri serahkan apa2 miliknya 100% jiika
apa2 berlaku antara kami selama hidup dalam dunia ni contohnya kematian..tujuan
kami ingin membuat wasiat supaya senang proses tukar nama dan pemindahan aset.
Kami mempunyai 4org  anak yg berusia dari 7thn ke3 thn dan kami berumur 30an.

Nilai aset kami insuran nyawa+epf+insuran rumah+insuran asb loan+cash adalah
sekitar 1juta seorang.

Harap ada netter yg pandai menulis surat wasiat mengepilkan contoh surat itu
disini.
Cara mudah yg saya fikir adalah menulis surat dgn memberi kebenaran 100% milik
saya berserta tarikh tandatangan dan cap jari sebagai bukti setuju dan poskan
kealamat sendiri atas nama isteri dan isteripun buat sama seperti itu ,surat
akan disimpan rapi sebagai surah wasiat yg hanya dibuka jika berlaku apa2...

Mungkin netter merasa pelik kenapa tak ikut kaedah sama rata untuk anak2 atau
faraid..sebenarnya kami mahukan sistem itu tujuan surat wasiat ditulis untuk
memudahkan pemerosesan sebagai pemegang amanah.

Jika ditakdirkan kami berumur panjang seperti Dr.M alhamdullillah.

harap dapat membantu.

Kirim email ke