 Fra: Ejnar Zacho Rath <ej...@ezr.dk>
Til: Esben Aaberg <esben_aab...@yahoo.com>
Cc: "stavekontrol@da.libreoffice.org" <stavekontrol@da.libreoffice.org>
Sendt: 12:24 fredag den 1. juni 2012
Emne: Re: [da-stavekontrol] Underlige ordforslag i stavekontrollen

Jeg ved ikke lige, hvad "der er uden komparation" betyder - men jeg ville
helt sikkert stejle over en tekst, hvor der stod "vandtætteste", mens
"tætteste" nok kunne gå an.

Hvis jeg løber gennem den liste, du har i din e-mail, falder jeg over, at
netop "fuldtidsansat" og "statsansat" nok er adjektiver, men ofte også
bruges uden tilhørende substantiv og i stedet selv opfattes (af mig i hvert
fald) som et substantiv. I modsætning til eksempelvis "adræt".

Vh
Ejnar

--
Ejnar Zacho Rath