Hej Leif

Jeg regner med at vejnavnene vil blive indlæst via et lille script; hvor
dataene komprimeres en smule, så Torvealle, Torvevej, Torvegade, bliver til
Torve/+flag. Der skal også kigges på om det har nogen negativ effekt, hvilket
jeg ikke regner med.

Det jeg har sat som primær mål for næste version af Stavekontrolden, er
tilpasning til de nye retningslinger fra Dansk Sprognævn udgivet sammen med
Retskrivningsordbogen 2012. Dette arbejde er jeg ikke begyndt på endnu.

I sommers begynde jeg at kigge på orddelingsordbogen, hvor jeg fik afsløret en
del mangler og fejl, dog har ikke fundet en god struktureret måde til at
tilføje rettelser. Det skal laves som noget script-værk der danner
reglerne/mønstre ud fra eksempler. Jeg har en ide om at den oprindelig
forfatter skal kontaktes, for at se om det stadig er noget han arbejder på,
eller om man kan få hans grundmateriale og scripts.

Det sidste jeg har bidraget med er oversættelsen af de sidst tilføjede strenge
til LanguageTool. LanguageTool 2.0 forvæntes frigivet 30.12.2012. Noget af det
nye er en Firefox-udvidelse af LanguageTool, dog har jeg ikke prøvet den endnu
og den er heller ikke oversat.

Mit næste mål er at få opdateret oooforum.dk, både på OS og phpBB.

Er på vej på skiferie, så godt nytår alle.

/Esben Aaberg