26. januar 2002.

[ http://www.srs.org.yu/konferencija.htm ]

   24. januar 2002. godine

   Redovna konferencija za novinare, 24. januar 2002. godine

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Dame i gospodo, uspe"san rad anketnih
   odbora Savezne skup"stine pokazao je da je mogu'ce ispitati i
   rasvetliti sve politi"cke likvidacije ili likvidacije sa politi"ckom
   prizvukom, koje su se de"savale u proteklih desetak godina u Srbiji i
   u Saveznoj Republici Jugoslaviji. Ali, na"zalost, nije bilo ni dobre
   volje ni "zelje dr"zavnih organa, ni pre promene vlasti, ni posle
   petog oktobra, da se te stvari zaista istra"ze. Ako ljudi koji nisu
   stru"cni, kako ka"ze Zoran Djinidji'c, rade dvadesetak dana i
postignu
   tako ozbiljne zadatke, odnosno rezultate, "sta onda re'ci za
   stru"cnjake profesionalce koji za pune dve godine ne mogu ni"sta da
   urade? "Sta to onda zna"ci? To zna"ci da ih neko spre"cava u tom
   poslu. Ne da ih ometa nego im zabranjuje da istra"zuju slu"cajeve
   likvidacija.

   Dalje, "sta to zna"ci logi"cki kad razmi"sljamo, postoji mafija, ona
   je nesporna "cinjenica. Ta mafija je jedinstvena i dobro organizovana
   i to su anketni odbori utvrdili, ta mafija kontroli"se vlast, nije
   mafija pod kontrolom vlasti, nije mafija izvr"silac volje vlasti,
nego
   mafija kontroli"se vlast. I nije mafija po"cela da kontroli"se vlast
   posle petog oktobra, o"cigledno je i ranije kontrolisala, ali ne u
   ovoj meri, jer oni koji su poznati kao glavni mafija"si iz
   Milo"sevi'ceg vremena, petog oktobra od\jednom su se okrenuli od
   Milo"sevi'ca i priklonili Djindji'cu. I ostali na svojim pozicijama,
   ni jednome dlaka sa glave nije falila.

   "Sta su u tom trenutuku zahlju"cili? Od ovog vi"se nema ni"sta, njega
   treba gurnuti u provaliju, prigrli'cemo novoga i nastaviti da radimo
   kako smo i radili. I ne samo da rade kako su radili nego i mnogo
   intenzivnije, mnogo organizovanije i mnogo uspe"snije, u svojim
   kriminalnim poduhvatima.

   Vi ste videli dame i gospodo, da su anketni odbori bukvalno bili
   sastavljeni od predstavnika svih poslani"ckih grupa. Niko nijednoj
   poslani"ckoj grupi nije ni poku"sao da nametne ko 'ce biti njen
   predstavnika u anketnom odboru. Anketni odbori su radili veoma
   uspe"sno, u jednoj konstruktivnoj atmosferi. Nikad medju "clanovima
   anketnih odbora nije bilo nikakvih sporenja, nikakvih trvenja,
nikakve
   polemike, nikakvog neslaganja. Prvo neslaganje se desilo prilikom
   glasanja o izve"staju i samo je jedan "clan anketnog odbora Ve'ca
   gradjana bio protiv, svi su ostali bili za i to je ono "sto ohrabruje
   u ovom slu"caju.

   Medjutim, posle reaguju predstavnici njihovih stranaka, i videli ste
   na koji na"cin. Djindji'c dosta oprezno, on zna da je to sve istina,
   sad je zabrinut, "Ceda Jovanovi'c koji ni"sta ne zna niti razmi"slja
   svojom glavom, krene nabusito i potpuno ofira svoju poziciju i
   poziciju svoje partije.

   Pred nama je jedna veoma ozbiljna parlamentarna rasprava, mi "zelimo
   da do nje dodje "sto pre. Neki mediji poku"savaju sa podvalama, da
   nipoda"stavaju rad ovih anketnih odbora. Nije ovo ni "Se"seljev ni
   radikalski anketni odbor, ovo su anketni odbori Ve'ca gradjana i
Ve'ca
   republika Savezne skup"stine. Dakle, najvi"seg organa zakonodavne
   vlasti, koja je u sistemu podele vlasti i u na"sem ustavnom poretuku
   iznad izvr"sne, odnosno upravne, i iznad sudske vlasti i to tako
treba
   posmatrati.

   Drugo, sve ono "sto sadr"zi na"s izve"staj re"ceno je od strane
   najvi"sih funkcionera, polcije, vojske i drugih nosilaca izvr"sne
   vlasti, biv"sih i sada"snjih ministara. Ni"sta "sto je u izve"staju
   nije tamo napisano a da prethodno ve'c nije re"ceno, saop"steno, ili
   pokazano pred anketnim odborima. Nismo mi u izve"staj stavljali ono
   "sto mi mislimo ili "sto mi znamo ili "sto mi pretpostavljamo, nego
   samo ona saznanja do kojih smo do"sli radom anketnog odbora. Neki od
   nas znaju i mnogo vi"se od toga, ali nije sad bilo prilike da se to i
   potvrdi i doka"ze. Ali, nadam se da 'ce biti jo"s anketnih odbora.

   Sve ono, dakle, "sto je u izve"staju ima podlogu u stenogramu koj
   iznosi oko hiljadu strana. Neki ka"zu preko devetsto, ali ima i
   stenogram sa ove poslednje sednice kada je usvajan anketni odbor, tu
   su stvari sve doslovno zabele"zene, i to je sad oko hiljadu strana.

   Neki mediji pod dosovskom kontrolom tvrde da je bilo incidenata na
   sednicama, nikad nije bilo nikakvih incidenata. Desilo se ne"sto "sto
   je mnogo zasmetalo anketnom odboru, ali bez na"se krivice, bez na"se
   odgovornisti, bez na"se "zelje, bez na"seg htenja. Mi smo se u
   anketnom odboru dogovorili da tri najmladja "clana, D"zidi'c iz
   Demokratske stranke, "Zelidrag Nik"cevi'c iz Srpske narodne stranke
   Crne Gore i Igor Mirovi'c iz Srpske radikalne stranke u ime oba
   anketna odbora preslu"saju sve trake sa snimcima na"sih razgovara, i
   uporede da utvrde verodostojnost stenografskih bele"ski. Mi smo to
   jednog dana zaklju"cili, sutradan smo rekli da to treba da se radi i
   tek sutradan su nam rekli da je neko naredio da se izbri"su sve
   prethodno snimljene trake.

   E, tad sam ja rekao da i u Skup"stini postoji mafija, i zaista kraci
   mafije, pipci njeni, postoje i u Saveznoj skup"stini. Jer, kako bi
   onda bilo mogu'ce da neko iz administracije Savezne skup"stine da
   izjavu za "Glas javnosti" i za neke druge novine, <ma, to je
izve"staj
   koji obiluje insinuacijama, ko zna da li 'ce to biti usvojeno, da li
   'ce to i'ci na Skup"stinu>, itd. Videli ste, takvih izjava ima i
danas
   u novinama i ju"ce. E, to je ta mafija, prislu"skivali su na"s rad
   tamo. I, prvi put kad je saop"steno ime Ivana Deli'ca na sednici
   anketnog odbora on je obave"sten. Posle toga je do"sao u Beograd, to
   su nam sve iz vojne slu"zbe bezbednosti potvrdili. Do"sao u Beograd,
   posle nekoliko dana iz Beograda za "Svajcarsku. I sad neko pi"se
   predstavljaju'ci se Ivan Deli'c, veoma pismeno, dodu"se, kao da je
   profesor univerziteta, tako lepo pi"se. Kao, demantuje. Ima on
svedoke
   da je bio na drugom mestu. Ima, znate kakvi su njegovi svedoci, oni
sa
   zlatnim lancima. Onako, sa po dva kilograma zlata na sebi. Vide'cemo
   da li je ba"s tako pismen i re"cit kad bude odgovarao pred sudom, da
   li je ba"s tako obrazovan.

   Mi o"cekujemo ve'c oko prvog februara da se zaka"ze sednica oba ve'ca
   Savezne skup"stine na kojoj 'ce savezni poslanici imati prilike da se
   posle "siroke i argumentovane rasprave izjasne o Izve"staju.
Izvolite,
   imate li vi neko pitanje.

   Novinar: Kad smo ve'c kod ove teme, samo da preciziramo, upravo zbog
   ovih osporavanja koja ste pomenuli u "stampi, iz DOS-a je neko ju"ce
   isto dao izjavu na televiziji kako je to nezvani"can izve"staj. Pa me
   sad zanima je li zvani"can i za"sto je i kako do"slo do toga da se to
   odradi na ovaj na"cin pre nego "sto se na"sao u parlamentarnoj
   raspravi?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Svi oni koji su kivni zbog na"sih
   rezultata, zbog na"seg uspe"snog rada, i koje to li"cno ili grupno
   pogadja, na razli"cite na"cine poku"savaju da to nipoda"stavaju. To
je
   maksimalno zvani"can ize"staj da zvani"cniji ne mo"ze biti. To je
   izve"staj koji je jednoglasno usvojio Anketni odbor Ve'ca republika i
   uz jedna glas protiv i nijedan uzdr"zan Anketni odbor Ve'ca gradjana.
   I jedan i drugi anketni odbor su imali kvorum za odlu"civanje, ni"sta
   zvani"cnije od toga ne mo"ze biti. Usvajaju'ci taj zavr"sni izve"staj
   anketni odbori su doneli odluku, zauzeli stav, da se s kompletnim
   materijalom na"seg rada mo"ze upoznati javnost, i nau"cna, i
stru"cna,
   i politi"cka.

   Svaki "clan anketnog odobra imao je svoj primerak izve"staja i mogao
   je da poka"ze svojoj partiji, da poka"ze novinarima, da poka"ze bilo
   kom gradjaninu. Ja sam dvema redakcijama, "cini mi se, dao. Slu"cajno
   sam sreo novinarku <Studija B>, dao sam joj - nije emitovala.
   Slu"cajno sam sreo novinarku <BK> televizije, dao sam joj to - nije
   emitovala. I "sta ja mogu ako nije? Kako su drugi do"sli do toga ja i
   ne znam niti je to va"zno, niti mislim da se raspitujem. I "sto
   novinari ne bi mogli do'ci do toga? To je zvani"can materijal, skinut
   je bilo kakav embargo, mi smo stavljali embargo na informacije dok su
   anketni odbori radili i vi morate priznati - dok su radili anketni
   odbori niko "ziv ni"sta nije znao "sta se tamo de"sava. Tu su svi
   "clanovi anketnih odbora bili maksimalno korektni. I na taj na"cin,
   dakle, nismo remetili onaj noramaln tok svog rada. Sad kad je posao
   zavr"sen, sad vi"se nema nikakviih tajni, ne mislite valjda da treba
   da bude vojna ili slu"zbena ili dr"zavna tajna ko je ubio ministra
   odbrane? Ili motivi tog ubistva, ili ko je ubio Radovana
   Stoj"ci'ca-Bad"zu i motive tog ubistva? To nikad ne mo"ze biti
   dr"zavna tajna. Ali, ovde sad treba stavljati na odogovornost
dr"zavne
   organe i institucije "sto oni mnogo ranije nisu rasvetlili
slu"cajeve.

   Novinar: Rekli ste da su trake izbrisane, da li to zna"ci da ti
   stenogrami vi"se ne postoje?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Ne, postoje stenogrami.

   Novinar: A samo su izbrisane trake?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Mi smo gledali te stenograme. Osim u
   nekoliko sitnih slu"cajeva, ne postoji sumnja da nam je neko menjao
   tekst, bar do sada nismo ni"sta saznali. Ali, mogu'ce je da postoje
   delovi teksta koji nisu u stenogramu, jer smo jedan deo primetili da
   ga nema, u nekih "cetiri-pet strana, pa su nam naknadno to ubacili u
   stenogram. Po"sto je to ogroman materijal, jo"s nismo stigli ba"s da
   utvrdimo da li ima jo"s ne"sto da nedostaje. Ali, i ono "sto je
   sa"cuvano toliko je inspirativno da izbacivanje nekih detalja,
   eventualno, u prinicipu ni"sta ne zna"ci.

   Novinar: U va"sem radu ko vam je najvi"se pomogao, od ljudi...

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Pa, prvo, pomogli su svi ljudi koji su se
   odazvali, neko je pomagao vi"se, neko manje, neko je bio do kraja
   konstruktivan, otovren, a neko je poku"sao da sakrije "sto vi"se
   "cinjenica, "sto se mo"ze videti iz stenogram, a ja vam sad tu ne bih
   pravio neku selekciju, mo"zda bi bilo i nekorektno, ali o tome 'ce
   biti re"ci na Saveznoj skup"stini. Mi smo pozvali sve poslanike da se
   upoznaju sa stenogramom pre sednice Savezne skup"stine i taj stav
   postoji u Izve"staju anketnih odbora, ali oni koji se nisu odazvali -
   oni su najsumnjiviji.

   Slobodan Krapovi'c biv"si ministar nije se odazvao, do"sli smo do
   saznanja "sto nam je i potvrdjeno i u radu anketnog odbora, da je
   pravio neki paralelni kabinet ministarstva odbrane u Crnoj Gori, da
je
   drugi slu"zbeni stan za sebe dobio u Crnoj Gori, u Herceg Novom, tako
   dr"zao dva slu"zbena stana, valjda u taj drugi nije stigao da se
   useli, i takve stvari. Interesanto je, policijski general Sretetn
   Luki'c se nije odazvao iako smo ga nekoliko puta zvali i insistirali
   da dodje. I na"s je zaklju"cak da je on najvi"se kriv. Vi znate ko je
   Sreten Luki'c, "sta da vam govorim. On kad propeva - tre"s'ce se
   dr"zava.

   Ima jo"s nekoliko generala, ovaj general Vuj"ci'c protiv koga se ve'c
   vodi krivi"cni postupak nije do"sao, general Krgovi'c, biv"si
   na"celnik sanitetske uprave nije do"sao, i nije do"sao Vuka"sin
Mara"s
   iz Crne Gore, mada je "sef dr"zavne bezbednosti Crne Gore poslao neko
   pismo i rekao da oni rade na tome, ali ne znaju ni"sta.

   Novinar: Kolika je podudarnost izmedju vojnih podataka, do kojih su
   do"sla vojna lica, i MUP?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Ispostavilo se da MUP ni"sta ne zna. A
   Vojska je imala prili"cne rezultate, ali Vojska je bila blokirana od
   strane MUP-a. Policija je onemogu'cavala Vojsku, a sama nije htela
   ni"sta da radi, a Vlajko Stojiljkovi'c i Du"san Mihajlovi'c, obojica
   podudarno tvrde u odvojenim razgovorima da to uop"ste nije njihova
   nadle"znost. I zamislite, mene petnaest minuta ubedjuje Du"san
   Mihajlovi'c da to nije nadle"znost njegovog ministarstva, a ja ga
onda
   pitam - "sto je raspisivao nagradu od trista hiljada maraka za
   otkrivanje ubica Pavla Bulatovi'ca, ako nije njegova nadle"znost?
Kako
   sme da se upli'ce onda u tudju? I on - nemam komentara. Kad ga pitam
-
   kako to da njegova firma radi ove nove policijske zna"cke i
   legitimacije - <nemam komentara>. Kako to da su <skembali> i dali
   nekim kriminalcima na "cuvanje generala Vlastimira Djordjevi'ca?
   <Nemam komentara.> Du"san Mihajlovi'c, kao neve"sta seoska mlada koja
   nije o"cekivala da izgubi nevinost prve bra"cne no'ci, ne'ce selu da
   prizna "sta se desilo. E tako, tako vam je sa Du"sanom Mihajlovi'cem.

   Novinar: A "sta biste vi uradili, ja se izvinjavam, da ste na
njegovom
   mesto, recimo da ste vi ministar policije, da sad imate crno na belo
   zna"ci jednu tako....

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Pa ja mogu biti ministar policije, ali ne
   mogu biti nikad na mestu Du"sana Mihajlovi'ca, jer ne mogu da budem
   kriminalac kao Du"san Mihajlovi'c, ja se nikad ne bi bavio
kriminalom,
   a on je istaknuti kriminalac. To je "cinjenica, "culi ste za firmu
   "Lutra".

   Novinar: Ho'cete li tra"ziti nagradu od trista hiljada maraka?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Za ovaj slu"caj ne, jer ovaj posao sam
   obavljao kao savezni poslanik Srpske radikalne stranke, kao
   predstavnik naroda u najvi"sem organu zakonodavne vlasti. I ponosan
   sam na rezultate tog posla. A ve'c sam podneo tu"zbu, pre nekoliko
   meseci, protiv Du"sana Mihajlovi'ca, "sto mi ne ispla'cuje nagradu od
   po trista hiljada maraka za otkri'ce ubica Gavrilovi'ca, 'Curuvije i
   Radovana Stoj"ci'ca-Bad"ze. A sad su potvrdili i policijski generali,
   i to nekolicina, da je zaista Stanko Suboti'c-Cane osuminji"cen za
   ubistvo generala Radovana Stoj"ci'ca-Bad"ze, da su zajedno Bad"za i
   Cane bili u najve'cem duvanskom kriminalu, da je u startu Cane bio
   "sef, a Bad"za doglavnik. U jednom trentku, Bad"za se toliko osilio
da
   je on mislio da on mo"ze da preuzme kontrolu i zato ga je Cane ubio.

   Novinar: Ja samo sam htela u vezi onog, da pojasnite malo, kad
ka"zete
   <strah na pomen Filipa Ceptera>.

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Da.

   Novinar: Opi"site malo, psiholo"ski, ako mo"zete, kako se ragovali?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Znate, taj strah nije bio samo u slu"caju
   Ceptera, bilo je jo"s nekoliko situacija. Ja pomenem <"sta znate o
   Filipu Cepteru> - on se blokira, kao da o"surite "coveka vrelom
vodom,
   to su primetili svi drugi "clanovi anketnih odbora, samo D"zidi'c iz
   Demokratske stranke tvrdi da on to nije primetio, ali je primetio u
   drugim slu"cajevima drugi generali kad se tresu na odredjene teme.
   Niko nam nije izri"cito potvrdio da je Cepter organizator ovog
   ubistva, ali smo dobili podatak da je Cepterova banka bila pred
   likvidacijom zato "sto je ogromne koli"cine dinara pu"stala na crno
   tr"zi"ste i tako forsirala inflaciju, to je potvrdio Vlajko
   Stojiljkovi'c. A iz njega smo na jedvite jade izvla"cili  izajavu.

   Novinar: Ho'cete li dvadesetidevetog, u  sredu, uo"ci Savezne
   skupt"stine, tra"ziti da se uvrsti Izve"staj u dnevni red.

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Ne, to je vanredno zasedanje, a po"sto
   prvog po"cinje redovno zasedanje nema potrebe. Va"zna je i ova
   sednica, tu je u dnevnom redu sad na"sa inicijativa da se smeni
   guverner Narodne banke Mladjen Dinki'c. To je veoma va"zna sednica.

   Novinar: Da li ste dobili odgovor od Savezne vlade u vezi puta Zorana
   Djindji'ca?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Ne, iako je taj odgovor trebao da se
   podnese u toku same sednice, tako je po Poslovniku. Ministar
   inostranih poslova je prekr"sio Poslovnik.

   Novinar: Zna"ci, vi smatrate da je gospodin Cepter imao najve'ci
   motiv, ako sam dobro razumela, ili ga direktno optu"zujete?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Jedno je "sto ja smatram, ono "sto sam
   smatrao ja sam izneo u inicijalnom aktu, ali po Izve"staju vidite da
   tu nismo uspeli da doka"zemo. I ono "sto nismo, mi priznamo, nismo
   uspeli.

   Novinar: Da li mo"zemo da ka"zemo da postoji najvi"se indicija, da
   postoji indicija?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Pa mi smo od tih indicija krenuli u ovom
   radu, indicija koje smo mi imali kao savezni poslanici. Ali to
   aneketni odobri nisu potvrdili, nisu mogli da potvrde na osnovu onih
   "cinjenica i detalja do kojih su do"sli. To je ostalo, on je u ovom
   slu"caju privremeno oslobodjen zbog nedostatka dokaza, kako se to
   ka"ze u pravno-sudskoj terminologiji. U ovom slu"caju, pa sad, ako
   nadele"zni dr"zavni organi budu odbili ozbiljnu istragu, kakvi 'ce
   biti rezultati, to tek treba videti. Mi smo ovde pokazali da smo u
   stanju za dvadeset dana da uradimo mnogo vi"se nego svi dr"zavni
   organi koji su za to bili nadle"zni za dve godine.

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Ja samo imam jo"s jedno pitanje, ostali
   ste mi du"zni prilikom prvog pitanja onaj drugi deo. "Sta bi ste vi
   uradili, zna"ci, da ste na mestu nadle"znih organa, zna"ci da treba
   pokrenuti istragu?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Pa, prvo, oni koji su u to ume"sani, koji
   su ume"sani u zata"skavanje, prvo bi trebalo da budu smenjeni, a onda
   izvedeni pred sud. A vidite ovo "sto je interesantno "sta se de"sava,
   svi se oni brane, umesto da udju u meritum problema. Slomi se "ziv
   Du"san Mihajlovi'c da doka"ze kako Radomir Markovi'c nije za njega
   li"cno rekao da je dou"snik Udbe nego za njegove bli"ze saradnike,
   najbili"ze sradnike. "Sto, otprilike, odgovara, mada tu nije bio
   potpun stenogram i ja sam to rekao na zavr"snoj sednici anketnog
   odbora. Jer, i on je potvrdio i ovaj deo, mada je to bilo
   potvrdjivanje klimanjem glavom, ali to sad nije bitno. Za Gorana
   Svilanovi'ca apsolutno sigurno. Oni se sad brane, oni sad
   nipoda"stavaju anketni odbor, radikalska ujdurma. Kakva radikalska
   ujdurma? Od trinaest ljudi samo su dva radikala. Je li to mo"ze biti
   radikalska ujdurma? Je li to mo"ze neko da nipoda"stava, bilo kakvim
   dnevnopoliti"ckim motivima? Uostalom, ako je neko od "clanova iz bilo
   koje stranke primetio u startu da je to neka ujdurma, "sto nije odmah
   reagovao? Sam Djidi'c iz Demokratske stranke je rekao da se on sla"ze
   sa osamdeset posto izve"staja. Na"s izve"saj je u deset ta"caka. To
bi
   se moglo prevesti - sla"ze se sa osam ta"caka, sa dve se ne sla"ze. A
   on je rekao samo da se ne sla"ze oko Filipa Ceptera.

   Novinar: Ko sad treba da preduzme korake?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Prvo treba Savezna skup"stina da usvoji
   izve"staj, a onda i savezna i republi"cka vlada i ministarstvo
   unutra"snjih poslova, i vojni organi bezbednosti, treba i ostavke da
   slede ne"cije - "cije vide'cemo, raspravlja'cemo na Saveznoj
   skup"stini.

   Novinar: A ako se desi da Skup"stina ne usvoji izve"staj, "sta 'ce
   onda biti?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Pa onda treba neki potez da povuku
   "clanovi onih stranaka koje ne prihvate Izve"staj. Znate, ako
   poslanici Srpske radikalne stranke glasaju slu"cajno protiv ovog
   izve"staja na sednici Skup"stine, ja 'cu odmah podneti ostavku na sve
   funkcije u Srpskoj radikalnoj stranci.  Ja ne znam kako bih mogao da
   ostanem savezni poslanik ako mi Stranka prilikom glasanja izrazi
   nepoverenje. A paralelno s tim, valjda razmi"sljaju na isti na"cin i
   poslanici drugih stranaka. Pogotovo "sto po svim izjavama vidite da
   smo mi zaista bili jednodu"sni u ovome. I niste na"sli nijednog
"clana
   anketnog odbora Ve'ca repbulika ili Ve'ca gradjana sa disonantnim
   tonom, osim Djidi'ca koji je  korektno objasnio svoj deo neslaganja.

   Novinar: Izvinite, samo da preciziramo, kad ste govirili o ovom
   brisanju, odnosno nestanku traka, jesu li svi dokazi bili na trakama
   uni"steni, sve trake izbrisane ili samo deo?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Izbrisane su one trake koje su, po mom
   mi"sljenju, bile najinteresantnije. E sad, mi smo posle prelistavali
   osim tog jednog slu"caja da je falilo pet strana, kod saslu"sanja
   Momira Bulatovi'ca i Bo"ska Bojovi'ca - to sam ja primetio i
   intervenisao sam i oni su to na"sli u daktiloslu"zbi, taj deo - nismo
   jo"s na"sli da je ne"sto drugo ispu"steno i to ne bih mogao zaista da
   vam sada direktno odgovorim. Ali, to "sto su nekima od vas rekli da
je
   bio incident, nikakvog incidenta nije bilo, samo taj problem se
desio.
   I ja sam tada rekao - i ovde ima mafije u skup"stine.

   Novinar: Izvinite, je li mislite na Bo"zidara Bojovi'ca?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Ne, nego Bo"ska Bojovi'ca koji je bio
   ministar, koji je bio na"celnik Slu"zbe dr"zavne bezednosti Crne Gore
   pa je tamo smenjen, pa je do"sao ovde za savetnika u republi"cku
   slu"zbu Dr"zavne bezednosti Srbije, a sada je zamenik direktora
   Savezne uprave carina. Tu je pet strana bilo ispu"steno.

   Novinar: Ko je bio najkooperativniji u saslu"savanju?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: E, to bi trebalo da gledate stenograme,
   znate, to je stvar subjektivne ocene, ko je bio, svi su oni
   kooperativni kad se pritesne dokazima ili "cinjenicama, ali op"sti je
   sud da su predstavnici vojne slu"zbe bezbednosti bili neupredivo
   ozbiljniji i kooperativniji u radu i da su nam mnogo vi"se pomogli
   nego predstavnici policije.

   Novinar:  Ali kako obja"snjavate to "sto je taj Ivan Deli'c tako
   lagodno mogao da se izvu"ce iz zemlje i da otputuje u "Svajcarsku, da
   li je policija toliko nesposobna, ili..?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Ne, njega  je neko obavestio ko je "cuo o
   "cemu mi razgovaramo na anketnom odboru, i pre Nove godine ga je
   pozvao u Beogradu i on se ovde zadr"zao nekoliko dana i posle toga
   oti"sao za "Svajcarsku. To je informacija koja nam je potvrdjena od
   strane najvi"sih funkcionera vojne slu"zbe bezbednosti i postoji
   stenogram. A policijski generali su se pravili da o tome pojma
nemaju,
   ovi aktuelni.

   Novinar: Kako da zaklju"cim, da policija spava dok im najve'ci
   kriminalci be"ze?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: E sad, vi zaklju"cite kako ho'cete, ja
vam
   dajem "cinjenice, a vi zaklju"cujte, komentari"site ili izri"cite sud
   po volji.

   Novinar: Da li se ovo ime, da li se pojavilo prvi put na anketnom
   odboru ili ste vi znali za to ranije?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Pa ja sam "cuo ranije za to ime, ali ga
   nisam nigde u javnosti pomenuo do tre'ce sednice anketnog odbora, do
   druge sednice anketnog odobra.

   Novinar: Njemu se vezuje vi"se nekih kriminalnih radnji, je li tako?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: On je bio blizak sa Vojom Rai"cevi'cem -
   to je onaj "sto je ubio 'Centu i pukovnika "Sucu Arkanovog, i vi"se
   drugih ubistava, petanestak, pa je onda i on ubijen. I vezuje se za
   Andriju Dra"skovi'ca koji je sada u zatvoru, koji je osudjen zbog
   ubistva Zvonka Ple'ci'ca, a zna se da je ubio i "Sijana, ko zna koga
   sve jo"s, ume"san je u Arkanovo ubistvo. Veoma je blizak Brani
   Mi'cunovi'cu, glavnom kriminalcu crnogorskog podzemlja koji radi za
   Slu"zbu dr"zavne bezbednosti, "sto nam je potvrdio i Bo"sko Bojovi'c.
   Glavni kriminalac ima i legitimaciju Slu"zbe dr"zavne bezbednosti. I,
   Ivan Deli'c je bio veoma blizak Darku Raspopovi'cu-Belom, visokom
   funkcioneru Slu"zbe dr"zavne bezbednosti Crne Gore, koji je bio
   ume"san u poslove duvanske mafije i likvidiran je pre izvesnog
   vremena. To su "cinjenice koje smo potvrdili.

   Novinar: Da li je logi"cno kada, recimo policija, MUP, recimo ispita
   Andriju Dra"skovi'ca, ili tog Rai"cevi'ca iz Crne Gore, da dodju do
   nekih podataka?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Ovde ni"sta nema logi"cno, jer se ovde
   vi"se ne radi o tome da policija manipuli"se mafijom, ovde je mafija
   ovladala policijom. To je su"stina.

   Novinar: Da li je tokom va"sem rada bilo poku"saja da neko usmeri u
   drugom pravcu?

   Prof. dr Vojislav "Se"selj: Govorite o nekom "clanu anketnog odbora?
   Ne. Veoma smo ozbiljno radili, korektno, solidarno. S tim da od
   saslu"sanja Du"sana Mihajlovi'ca pa do podno"senja Izve"staja
anketnog
   odbora, imao sam stalne telefenske pretnje, stalno su me zvali
   telefonom, pretili. Mogu da vam saop"stim nekoliko tih poruka i
   brojeve telefona. I, kad smo podneli Izve"saj anketnog odbora, ve'c
   tre'ci dan nema nikakvih poziva te vrste. Da li vas interesuju
poruke?
   Evo, da vidite i to. Da vidimo: 22. januara, sa telefona
   063/822-11-90, je li pi"sete, treba li ponoviti, "Gde si "Seki,
   be"zi"s od mene". Ja vam sad dajem unatrag ove poruke, kako su
   zabele"zene na telefonu, to vam je jasno. Dvadesetprvog januara, sa
   telefona 063/8427-171, s ovog telefona su naj"ce"s'ce zvali, "Nemoj
   tako "Sele, okliznu'ce"s se". Zatim, sa telefona 063/707-542: "Zbog
   ukidanja poreza na ju"zno vo'ce postaje jako klizavo pa ga radi
op"ste
   bezbednosti dostavljamo na ku'cnu adresu". Zatim, sa telefona
   063/707-542 - opet, "Pazi se pojeftinile banane". Dalje, pre toga,
ovo
   vam je sve unazad, redosled je suprotan, opet s onog telefona
   063/8427-171, "Okliznu'ce"s se i ti na koru od banane". Zatim vi"se
   ovako direktnih poziva i na ku'cni telefon i na ovaj telefon.
   Interesantno je, ve'c tri dana nema ni jednog poziva. I znate "sta
sam
   ja uradio? Ja se strpim, ne reagujem odmah, nego sutradan ujutro, i
ne
   zovem sa ovog telefona, ni sa ku'cnog nego sa telefona za koji
   pretpostavljam da ga oni ne znaju, i javi mi se "covek. Po njegovoj
   zbunjenosti i poku"saju finog razgovora ja vidim da to nisu oni
   obi"cni kriminalci nego slu"zbenici koji su to radili. I poku"savaju
   ne"sto da obja"snjavaju i tako dalje, i onda prekidaju vezu. A onda
   sam dao mojim prijateljima da zovu, pa se to isto ponavljalo, ali su
   zvali s telefona koji su registrovani u mom telefonu. Znate, krenuli
   su, oni su mislili da mogu i tako izazvati strah neki. Tako mogu da
   upla"se Bubu Morinu, mene ne mogu. I kad su videli da od toga nema
   ni"sta, sve je prestalo, nema vi"se nijednog poziva. Ina"ce anonimnih
   telefonskih poziva nisam imao devet godina.